تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۱۴۶۳۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«ملف گند» محمود رحمانی دومین فیلم پرفروش گروه هنر و تجربه شد
فیلم مستند "ملف گند" ساخته محمود رحمانی، اولین کارگردان و فیلم‌ساز مستقل خوزستانی، دومین فیلم پرفروش گروه هنر و تجربه در دو سال اخیر شد
فیلم مستند "ملف گند" ساخته محمود رحمانی، اولین کارگردان و فیلم‌ساز مستقل خوزستانی، دومین فیلم پرفروش گروه هنر و تجربه در دو سال اخیر شد.

همچنین مستند "آی آدم‌ها" با فروشی نزدیک به ۶۰ میلیون در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های مستند این گروه قرار گرفته است.

مستند «ملف گند» در رده دوم قرار دارد و مستند «من ناصر حجازی هستم» در رده سوم قرار گرفته است. رده‌های چهارم و پنجم این جدول در اختیار مستندهای «شش قرن و شش سال» و «آتلان» است.

 محمود رحمانی اولین فيلم‌ساز مستقل خوزستانی در نسل جديد فيلم‌سازها است که فيلم‌هایش در هنر و تجربه به اكران عمومي رسيد.

"ملف گند" مستندی ساده، بی پیرایه و تجربه‌ای تازه در فیلم‌سازی ایران است. شاید تعریف خاصی برای سبک ساخت این مستند در نظر گرفته نشده اما سادگی و بی‌آلایشی‌اش بیش از همه موارد به چشم می‌آید.

"ملف گند" اثری تجربی و بلندترین پلان سینمای مستند ایران محسوب می‌شود. این فیلم در یک پلان ۵۳ دقیقه‌ای ساخته شده است که به عنوان مستند برگزیده سال ایران در جشنواره شهید آوینی به نمایش درآمد و بعد از آن، موفق به حضور در بخش مسابقه افق‌های تازه و شیوه‌های جدید مستندسازی در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی مونیخ گشت و در آنجا نیز کاندید دریافت بهترین فیلم این بخش بود.

رحمانی که کارگردان مستند "مادرم بلوط" نیز هست، تاکنون چندین فیلم مستند را کارگردانی کرده و با بیش از ۲۰۰ حضور بین‌المللی و ملی و کسب بیش از ۵۰ جایزه معتبر ملی و بین‌المللی یکی از پرافتخارترین مستندسازان ایرانی محسوب می‌شود.

وی هم چنین در حال حاضر با مستند "مسافران" خود برای رقابت در سی و دومین دوره  جشنواره بین‌المللی فیلم مونیخ در آلمان به سر می‌برد.

فیلم مستقل به فیلمی گفته می‌شود که خارج (مستقل) از سیستم استودیویی و همچنین شرکت‌های فیلم‌سازی مشهور تولید می‌شود. این اصطلاح همچنین فیلم‌های غیرتجاری و هنری را که با دیگر فیلم‌های تجاری و سینمای کلاسیک تفاوت دارند دربرمی‌گیرد. این فیلم‌ها معمولاً توسط استودیوهای فیلم‌سازی کوچک ساخته می‌شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار