تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۴۶۵۲۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس هیات مدیره پاساژ رضوان اهواز:
اگر پاساژ رضوان ایمن نبود چرا شهرداری آن را پلمب نکرد؟
با توجه به این‌که اجناس و کالاهای کسبه در راهروهای پاساژ رضوان قرار داده می‌شد، شهرداری نسبت به این مساله به ما اخطار و تذکر داده بود و اما در پاسخ به کسانی که می‌گویند ساختمان پاساژ رضوان اهواز غیرایمنی بود، می‌گویم اگر این ساختمان ایمن نبود چرا اقدام به پلمب آن نکردید؟
رییس هیات مدیره پاساژ رضوان اهواز با بیان این‌که سازه ساختمان این پاساژ از نظر ایمنی هیچ مشکلی ندارد، با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در این مرکز تجاری گفت: ‌اگر این ساختمان ایمنی نبود چرا شهرداری اهواز اقدام به پلمب آن نکرد؟  

رحیم چینی‌ساز اظهار کرد:‌ ساختمان پاساژ رضوان اهواز در سال 63 یا 64 احداث شد و دارای سازه فلزی، سقف ضربی و با مصالح قدیمی و آجر احداث شده است. این ساختمان از نظر ایمنی هیچ مشکلی ندارد اما در هر حال پاساژ رضوان اهواز یک پاساژ مدرن نیست و از پاساژهای سنتی اهواز محسوب می‌شود.

شهرداری نسبت به قرار دادن اجناس در راهروها اخطار داده بود

وی تصریح کرد:‌ با توجه به این‌که اجناس و کالاهای کسبه در راهروهای پاساژ رضوان قرار داده می‌شد، شهرداری نسبت به این مساله به ما اخطار و تذکر داده بود و اما در پاسخ به کسانی که می‌گویند ساختمان پاساژ رضوان اهواز غیرایمنی بود، می‌گویم اگر این ساختمان ایمن نبود چرا اقدام به پلمب آن نکردید؟

رییس هیات مدیره پاساژ رضوان اهواز بیان کرد: حدود ساعت 13:32 ظهر روز پنجشنبه(21 اردیبهشت ماه) زمانی که پاساژ رضوان اهواز بسته بود، نگهبان پاساژ وقوع آتش‌سوزی را به آتش‌نشانی اعلام کرد و آتش‌نشانی نیز حدود 13:40 به محل آتش‌سوزی رسید. متاسفانه با توجه به نوع کالاها و اجناس موجود در این پاساژ و گسترش سریع حریق، تمام پاساژ و اجناس و کالاهای موجود در آن به صورت صددرصدی در آتش سوخت.

30 درصد مغازه‌های پاساژ رضوان فاقد پوشش بیمه هستند

چینی‌ساز با بیان این‌که خسارت مالی حادثه آتش‌سوزی پاساژ رضوان اهواز بسیار زیاد است، اظهار کرد: در این پاساژ 73 دهنه مغازه وجود دارد که از این رقم 35 باب مغازه فعال بودند و سایر مغازه‌ها در حقیقت به عنوان انبار اجناس مورد استفاده قرار می‌گرفتند. همچنین این پاساژ 210 نفر شاغل داشت و طبق برآوردهای ما تنها 70 درصد مغازه‌های این پاساژ بیمه هستند.

وی ادامه داد:‌ بر اساس لیستی که امروز (شنبه) از تمام کسبه پاساژ رضوان تهیه کردیم، 30 درصد مغازه‌ها فاقد پوشش بیمه بوده‌اند.

رییس هیات مدیره پاساژ رضوان اهواز افزود: سازمان نظام مهندسی بر اساس بررسی‌های اولیه از محل حادثه آتش‌سوزی پاساژ رضوان گزارشی به فرمانداری مبنی بر قابل بازسازی ساختمان پاساژ رضوان اهواز ارایه داده است.

حادثه پاساژ رضوان نمی‌تواند عمدی باشد

وی با بیان این‌که امکان ندارد حادثه آتش‌سوزی روز پنجشنبه عمدی باشد، تصریح کرد: زمان وقوع حادثه، پاساژ بسته شده بود و هیچکس در پاساژ حضور نداشت بنابراین عمدی بودن این حادثه منتفی می‌شود.

چینی‌ساز با بیان این‌که هنوز خسارت مالی ناشی از حادثه آتش‌سوزی پاساژ رضوان برآورد نشده است، عنوان کرد: هنوز با کسبه و مغازه‌داران زیان‌دیده جلسه‌ای برگزار نشده اما باید فکری برای کسبه این پاساژ کرد و همچنین ارایه وام‌های کم‌بهره به زیان‌دیدگان پیگیری شود.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
0
1
رِشوه و زیرمیزی می گیرن دیگه اینم سواله؟!
مدافع مال باختگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
0
0
با سلام...ظرف چند ساعت کسبه بیچاره به خاک سیاه نشستند آقایان الان دارند همدیگر را مقصر می کنند...الان باید گفته شود که چه برنامه ایی برای این زیان دیدگان دارید...مردم تمام هستی و نیستی خود را از دست دادند...بجای این حرفها راهکار عملی ارائه شود لطفا...سازمان صنعت معدن تجارت ، روسای محترم اتحادیه های اصنافی که اگر مبلغ سالانه حق اتحادیه را نگیرید که هیچ کاری هم برای اصناف نمی کنند مردم می توانستند این پول را بابت حق بیمه پرداخت کنند، ظاهرا همگی فعلا خواب هستند و در لاک خود خزیده اند...راهکار بدهید برای این بیچارگان و زیان دیدگان ....بیدار شوید از خواب غفلت ... مردم بیچاره شدند......با تشکر
مدافع مال باختگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
0
0
با سلام
لطفا به جای اظهارات بیفایده فکری به حال این مردم و کسبه بیچاره کنید که کل زتدگی خود را دراین حائثه از دست دادند....فکری به حال محل کسب درآمدی برای آنها کنید...این حرف و حدیثها دیگر فایده ایی ندارد...ملت بیچاره شدند رفت...اصل قضیه این است....باتشکر
:
:
:
آخرین اخبار