تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۴۶۵۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعلیق فدراسیون شطرنج ایران رفع شد/ پای یک "بانک" در میان بود!
رییس فدراسیون شطرنج گفت که با رایزنی با فدراسیون جهانی شطرنج مشکل تعلیق این فدراسیون برطرف شده است. او هم‌چنین تاکید کرد که باقی‌ مانده جوایز رقابت‌های قهرمانی جهانی بانوان تا هفته‌ آینده پرداخت خواهد شد
رییس فدراسیون شطرنج گفت که با رایزنی با فدراسیون جهانی شطرنج مشکل تعلیق این فدراسیون برطرف شده است. او هم‌چنین تاکید کرد که باقی‌ مانده جوایز رقابت‌های قهرمانی جهانی بانوان تا هفته‌ آینده پرداخت خواهد شد.

مهرداد پهلوان‌زاده رییس فدراسیون شطرنج با اشاره به موضوع تعلیق فعالیت‌های فدراسیون شطرنج ایران از سوی فدراسیون جهانی و با تاکید بر اینکه اکنون این مشکل تعلیق بر طرف شده است، افزود: در پی اعلام موضع فدراسیون جهانی، با فیده به مذاکره پرداختیم و مهلت یک هفته‌ای از آنها گرفتم و در نهایت درباره موضوعات اختلافی به توافق رسیدیم. قرار است تا هفته‌ آینده باقی‌ مانده حقوق فیده از رقابت‌های قهرمانی جهان بانوان پرداخت شود.

او اظهار کرد: برگزاری این مسابقات هزینه بسیار بالایی در برداشت که با کمک وزارت ورزش و جوانان و حمایت ‌اسپانسرها موفق به برگزاری این رقابت‌های مهم شدیم.

رییس فدراسیون شطرنج خاطرنشان کرد: حقوق باقی‌ مانده فیده از مسابقات قهرمانی جهان بانوان 450 هزار دلار بود که تنها 80 هزار دلار آن باقی‌ مانده که آن هم بزودی و طبق توافق انجام شده با فیده پرداخت خواهد شد.

او تاکید کرد: مسابقه پر هزینه‌ای بود. ما تنها از یک ‌اسپانسر خود 900 میلیون تومان دریافت کرده‌ایم، اما باید از ابتدا هزینه جوایز را تعیین می‌کردیم تا به مشکل بر نخوریم. برخی از ‌اسپانسرها نیز مختصر به ما کمک کردند. بانک شهر قرار بود 250 میلیون تومان پرداخت کند که تنها 50 میلیون تومان آن را پرداخت کرده است. اگر بانک شهر به تعهدات خود عمل کند، می‌توانیم بدهی را زودتر پرداخت کنیم.

پهلوان‌زاده گفت‌: به‌ هر حال این میزبانی ثمرات خوبی برای ورزش کشور در بر داشت. خیلی خوب این مسابقات برگزار شد و اعضای فدراسیون جهانی و فیده نیز از این برگزاری احساس رضایت داشتند. این موفقیت در دولت "تدبیر و امید" رقم خورد. پیش از این برگزاری چنین رویدادی یک رویا بود، اما اکنون محقق شده است.

وی با بیان این که اکنون فعالیت‌های فدراسیون شطرنج در حال‌  برگزاری است، ‌اضافه کرد: در حال‌ حاضر  مسابقات شطرنج در بسیاری از شهرهای ایران در حال‌  برگزاری است. همچنین نمایندگانی از ایران در مسابقات آسیایی شطرنج حاضر شدند و فعالیت‌های  این فدراسیون پیگیری می‌شود  و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رییس فدراسیون شطرنج باردیگر تاکید کرد: تنها حدود 15 تا 16 درصد جوایز باقی‌ مانده که آن هم طی هفته‌ آینده با کمک وزارت ورزش و جوانان و بانک شهر طبق توافق پرداخت خواهد شد.

روز جمعه سایت publicnow در خبری نوشت که فدراسیون جهانی شطرنج فدراسیون شطرنج ایران را تعلیق کرده است و تا زمانی که حقوق کامل فیده از برگزاری رقابت‌های قهرمانی زنان جهان در ایران دریافت نشود، فدراسیون ایران تعلیق خواهد بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار