تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۱۴۶۶۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استقلال خوزستان در انتظار پرافتخارترین تیم عربستان و آسیا
تیم فوتبال استقلال خوزستان که اولین سال حضورش در آسیا را تجربه می‌کند و در همین اولین سال حضورش موفق شد از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود جالب توجهی به مرحله یک هشتم نهایی داشته باشد، باید در این مرحله به مصاف یکی از پر افتخارترین تیم های قاره آسیا برود
تیم فوتبال استقلال خوزستان که اولین سال حضورش در آسیا را تجربه می‌کند و در همین اولین سال حضورش موفق شد از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود جالب توجهی به مرحله یک هشتم نهایی داشته باشد، باید در این مرحله به مصاف یکی از پر افتخارترین تیم های قاره آسیا برود.

تیم الهلال عربستان در سال ۱۹۵۷ تاسیس شد و قدمتی ۶۰ ساله در فوتبال عربستان و آسیا دارد. الهلال نه تنها پرافتخارترین، بلکه پر هوادارترین باشگاه عربستانی است و حاصل ۶۰ سال قدمت این باشگاه مجموعا ۴۷ جام قهرمانی در تورنمنت های مختلف داخلی و خارجی است. این تیم با دو قهرمانی در سال ۹۱ و ۲۰۰۰ از جمله تیم های پر افتخار در آسیا نیز محسوب می‌شود. ضمن این که آنها یکبار نیز در سال ۲۰۰۲ جام منسوخ شده «جام در جام» آسیا را بردند و به کلکسیون افتخارات شان اضافه کردند.

ورزشگاه خانگی این تیم عربستانی ظرفیتی بالغ بر ۶۲ هزار نفر دارد که این ورزشگاه در بسیاری از بازی های خانگی این تیم هم جمعیت زیادی از هواداران این تیم را در خود جای می‌دهد.

تیم الهلال در فصل تازه به اتمام رسیده عربستان هم یک قهرمانی مقتدرانه به دست آورد و با ۱۱ اختلاف برتری نسبت به الاهلی، تیم دوم جدول به عنوان قهرمانی رسید. الهلال که با رامون دیاز، مربی سرشناس و آرژانتینی خود سالی رویایی را در لیگ عربستان پشت سر گذاشت، از ۲۶ بازی انجام داده خود ۲۱ پیروزی، ۳ مساوی و تنها ۲ شکست ۶۶ امتیاز به دست آورد تا قهرمان بلامنازع کشور عربستان باشد.

خط حمله آتشین این تیم با زدن ۶۲ گل در ۲۶ مسابقه معدل جالب توجه ۲/۳۸ گل برای هر بازی را از خود به جای گذاشت و با این تعداد گل دارای بهترین خط حمله در بین ۱۴ تیم این کشور شد. همچنین این تیم در خط دفاعی هم آماری رویایی از خود به جای گذاشت و در طول ۲۶ بازی تنها ۱۶ بار گل خورد تا از حیث عملکرد دفاعی هم بهترین تیم لیگ عربستان باشد.

بهترین پیروزی این تیم در طول این فصل با نتیجه ۶ بر صفر مقابل تیم الوحده به دست آمد. این تیم در آخرین بازی خود در لیگ عربستان در حالی که قهرمانی‌اش مسجل بود در یک دیدار تشریفاتی تیم النصر را با نتیجه ۵ بر یک شکست داد. یک نکته جالب در خصوص تیم الهلال این است که هر دو شکست این تیم در این فصل در دیدارهای خانگی این تیم برابر تیم‌های الاتحاد و التفاق با نتایج ۲ بر صفر و ۲ بر یک بوده است.

الهلال در مرحله گروهی رقابت‌ها در گروه چهارم بازی‌ها قرار داشت و با تیم‌های پرسپولیس، الریان و الوحده هم گروه بود. تنها تیمی که در هیچ یک از دو بازی رفت و برگشت تسلیم الهلال نشد تیم پرسپولیس تهران بود که بازی‌های دو تیم یک – یک و صفر-صفر مساوی شد. غیر از پرسپولیس سایر تیم های این گروه شکست را مقابل الهلال تجربه کردند.

کارلوس ادواردو مهاجم برزیلی تیم الهلال خطرناک ترین و گلزن ترین بازیکن این تیم است. این بازیکن هم در لیگ برتر کشور عربستان و هم در لیگ قهرمانان آسیا برای این تیم به کرات گلزنی کرده  است و یکی از بهترین بازیکنان فعلی این تیم محسوب می شود.

این تیم با سابقه و با تجربه در لیگ قهرمانان آسیا در روزهای دوم و نهم خرداد ماه طی دو دیدار رفت و برگشت حریف استقلال خوزستان، نماینده کم تجربه اما پر امید کشور ما در لیگ قهرمانان آسیا است.

مرجع / امتداد نیوز
:
:
:
آخرین اخبار