تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۴۶۶۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر ورزش و جوانان خبر داد:
استقلال و پرسپولیس وارد بورس می‌شوند
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر مشکل حقوقی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در یکی دو سال آینده برطرف شود امکان این که این دو باشگاه وارد بورس شوند و توسط مردم اداره شوند زیاد است
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر مشکل حقوقی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در یکی دو سال آینده برطرف شود امکان این که این دو باشگاه وارد بورس شوند و توسط مردم اداره شوند زیاد است.

 امیررضا خادم، معاون حقوقی و پارلمانی وزیر ورزش و جوانان در مراسم آیین بدرقه کاروان ورزشی کارگران به مسابقات جهانی الکترونیک درباره پول‌های بلوکه شده حوزه فوتبال در فیفا و این که وزارت ورزش در این زمینه پس از اجرای برجام چه اقداماتی در دستور کار دارد؟ اظهار کرد: برجام یک مسیر کوتاه مدت نیست و ما نمی‌توانیم در یک زمان کوتاه مسائل و مشکلات حوزه ورزش را با اجرای برجام مرتفع کنیم. در این زمینه نیازمند زمینه‌سازی بهتر و سازماندهی مناسب‌تری هستیم تا بتوانیم پول‌هایی که در فیفا بلوکه شده به کشورمان باز گردانیم البته استارت برجام زده شده و ما در آینده نه چندان دور با مطرح شدن بحث حوزه بانکی ثمرات آن را در زمینه‌های مختلف از جمله فوتبال خواهیم دید. تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم با حل کردن مشکلات حوزه بانکی در بحث برجام در خصوص انتقال دارایی‌ها و طلب‌هایی که از دنیا داریم بتوانیم مسیر بهتری را در آینده ایجاد کنیم.

او هم‌چنین پیرامون وضعیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و این که هنوز این دو باشگاه از هواداران خود تقاضای پول می‌کنند، گفت: این دو باشگاه در سال‌های گذشته عادت کرده بودند که از طریق هواداران و هم‌چنین از جیب دولت و با حمایت‌های دولت منابع مالی خود را تامین کنند. هنوز هم این دو باشگاه درگیر بدهی‌های قبلی خود هستند و در این زمینه در حال پرداخت خسارت هستند. به هر صورت این دو باشگاه نیاز به حمایت هواداران خود دارند اما به شکل سازماندهی و در شرایط بهتر. هواداران نیز دوست دارند با اطمینان بیش‌تر از باشگاه‌هایی که علاقه‌مند هستند حمایت کنند تا بتوانند آن‌ها را در شرایط بهتری ببینند؛ اما این حمایت‌ها باید سازماندهی شده باشد هر چند در سه چهار سال گذشته به خاطر ساماندهی این دو باشگاه حواشی متوجه‌ام شد و تاوان زیادی برای این موضوع دادم اما امروز خوشحالم که این دو باشگاه دیگر از حمایت‌های دولت برخوردار نیست و به دنبال درآمدزایی است.

خادم خاطرنشان کرد: این دو باشگاه به هر صورت نیازمند حمایت هواداران و مردم هستند اما این حمایت باید در چارچوب حقوقی و سازماندهی شده صورت بگیرد تا بتوانند نیازهای این دو باشگاه را در آینده مرتفع کنند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: همان‌طور که خود شما شاهد بودید به دلیل مسائل حقوقی که در این دو باشگاه وجود داشت خریداری که قابل اعتماد باشد برای این دو باشگاه پیدا نشد زیرا امکان داشت بعد از خرید مشکلات زیادی برای دو باشگاه به وجود می‌آمد. ما باید بتوانیم در یکی دو سال آینده مشکلات حقوقی این دو باشگاه را مرتفع کنیم تا امکان خرید این دو باشگاه توسط سهامداران فراهم شود. بدهی این دو باشگاه و مسائل حقوقی آن‌ها به حدی زیادی است که امکان واگذاری این دو باشگاه به راحتی امکان‌پذیر نیست. بدون شک اگر خود مردم بخواهند صاحب این دو باشگاه شوند به زمان زیادی نیاز است. تلاش ما بر این است که این دو باشگاه در آینده نه چندان دور وارد بورس شوند و توسط خود مردم اداره شوند. به هر صورت بدهی و مشکلات حقوقی و مالی این دو باشگاه به حدی زیاد است که این مساله به‌زودی امکان‌پذیر نیست و من تصور می‌کنم در  یکی دو سال آینده بتوان بر مشکلات مالی و حقوقی این دو باشگاه غلبه کرد.

خادم در پایان در رابطه با حضورش در مراسم آیین بدرقه ورزشکاران کارگر به مسابقات جهانی نتونی، گفت: اتفاق خوبی است که در حال رخ دادن است و این مراسم کار ارزشمندی بود که از سوی فدراسیون ورزش کارگری برگزار شد. مطمئنا اعزام کارگران به مسابقات جهانی باعث ایجاد نشاط در جامعه کارگری می‌شود و ما باید بتوانیم با حمایت‌های خود در جهت توسعه و ترویج ورزش کارگری گام‌های موثری برداریم. البته در برنامه ششم توسعه و در بودجه سال ۹۶ بودجه خوبی برای تمام بخش‌های ورزش پیش‌بینی شده و من امیدوارم بتوانیم از طریق ارزش افزوده نیز بودجه خوبی را برای ورزش کارگری در نظر بگیریم تا در آینده شاهد رشد هر چه بهتر ورزش کارگری در بعد همگانی و قهرمانی باشیم.

او در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره اساسنامه کمیته ملی المپیک گفت: مشکلات حقوقی اساسنامه کمیته ملی المپیک حل شده و به کمیته ملی المپیک ابلاغ شده تا برای تصویب نهایی به هیات دولت ارائه شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار