تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۴۶۷۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون متوسطه آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد:
ایجاد 40 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در خوزستان
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان از افتتاح 40 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در استان در دولت یازدهم خبر داد
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان از افتتاح 40 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در استان در دولت یازدهم خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت این مکان‌های پژوهشی به تقویت بنیه علمی دانش آموزان کمک خواهد کرد.

 جمشید کمایی در حاشیه مراسم افتتاحیه آزمایشگاه نانو، شیمی و سالن مطالعاتی پژوهش‌سرای فارابی ناحیه 1 اهواز اظهار کرد: بر اساس نگاه همگانی به امر آموزش از سه سال پیش تاکنون حدود 40 پژوهش‌سرا در سراسر استان خوزستان افتتاح شد.

وی ادامه داد: طی سه سال گذشته بر کمیت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان کار شد و اکنون بر کیفیت این مراکز تأکید داریم که باید همه باهم با تلاش و همکاری برای بهبود کیفیت این پژوهش‌سراها کار کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان افزود: اکنون پژوهش‌سرای غدیر ناحیه 2 اهواز مقام دوم کشور را دارد و امید است که پژوهش‌سرای فارابی ناحیه 1 اهوازنیز  با تجهیزات موجود و عملکرد مثبت در چند ماه اخیر موفقیت‌های خوبی در سطح کشور و استان به دست آورد.

کمایی خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرایی شدن آئین‌نامه جدید پژوهش‌سراهای کشور، وضعیت نیروی انسانی، اعتبارات و تجهیزات پژوهش‌سراها رونق بیشتری بگیرد؛ زیرا پژوهش‌سراها مراکز تولید علم هستند . امسال پژوهش‌سراها به مدارس راه یافتند و یک نوع علاقه و انگیزه مضاعف را در بین دانش‌آموزان برای فراگیری علم و دانش ایجاد کردند.

وی عنوان کرد: بر اساس آئین‌نامه اجرایی مدارس در خصوص تشکیل انجمن‌های علمی، دانش‌آموزان بنا به علاقه در انجمن‌های علمی فعال شدند که یک پل ارتباطی برای اتصال انجمن‌ها به پژوهش‌سراها شد . امسال قصد داریم تغییراتی ایجاد کنیم که موجب انتقال مدرسه آموزشی در سطح جامعه می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان همچنین با بیان اینکه امسال برای اولین بار در سطح کشور با برپایی نمایشگاه و بازارچه‌های کارآفرینی موجبات رونق کسب‌وکار در سطح مدارس و حمایت از اقتصاد مقاومتی ایجاد شد، ادامه داد: امیدواریم همه باهم با همکاری و تعاون در زمینه‌های مختلف فعالیت تلاش کنند تا دانش‌آموزان مستعد را به‌عنوان نخبگان کارآفرین در عرصه تولید دانش صنایع به شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار