تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۷۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موافقت هیئت دولت با پیشنهاد ساخت آزادراه ایذه - لردگان
قطعاً این محور افزون بر ارزش‌های اقتصادی و اجتماعی آن ، از زیباترین محیط‌های طبیعی با ارزش بصری فراوان عبور می‌کند که در نوع خود بی‌نظیر است و توجه به زیبایی آن ، می‌تواند جذابیت بیشتری به این محور بدهد .
آزادراه
  وزیر راه و شهرسازی از موافقت هیئت وزیران با پیشنهاد ساخت آزادراه ایذه - لردگان خبر داد و گفت : منابع عمومی بودجه برای اتصال ایذه به لردگان به طول حدود ۲۷۰ کیلومتر کفاف نمی‌کرد . لذا با تعدادی از سرمایه گذران برای انجام یک سرمایه‌گذاری حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومانی در جهت اجرای یک آزادراه ، صحبت و تفاهم‌ کردیم .

عباس آخوندی در تلگرام خود نوشت : در این چند سالی که مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را بر عهده داشته‌ام ، اتصال خوزستان به فلات مرکزی همواره مورد توجهم بوده است . این کریدور از هر منظری دارای اهمیت است زیرا با عبور از زاگرس و مناطق پرجمعیت چهارمحال و بختیاری و شمال خوزستان ، دو کانون اقتصادی و جمعیتی بسیار مهمِ ایران را در دو سوی زاگرس به یکدیگر وصل می‌کند . عبور از زاگرس از حیث فنی بسیار سخت و از منظر مالی ، بسیار پرهزینه است اما برای توسعه و حفظ یکپارچگی سرزمینی ایران ، اقدامی ضروری است . از ابتدای پذیرش مسئولیت تلاش کردم در جهت ارتقای سطح خدمت این محور مواصلاتی اقدام نمایم . از همین رو ، اجرای طرح‌های چهار بانده کردن این محور طولانی در خوزستان و همچنین در استان چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گرفت .

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : واقعیت آن است ، منابع عمومی بودجه برای اتصال ایذه به لردگان به طول حدود ۲۷۰ کیلومتر کفاف نمی‌کرد . لذا با تعدادی از سرمایه گذران برای انجام یک سرمایه‌گذاری حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومانی در جهت اجرای یک آزادراه ، صحبت و تفاهم‌ کردیم . بحمدالله دیروز هیئت‌وزیران با پیشنهاد من موافقت کرد و این یکی از «بزرگ‌ترین آرزوهای من» ، اولین مقدمه لازم جهت اجرایی شدن آن فراهم آمد . از این‌رو بلافاصله ، اقدامات بعدی برای عقد قرارداد و تشکیل شرکت آزادراه ایذه - لردگان و طراحی مهندسی و اجرای آن آغاز خواهد شد .

عضو کابینه دولت تدبیر و امید تأکید کرد : از ابتدای کار بحث معماری جاده در دستور کار مشاور طرح قرار می‌گیرد . قطعاً این محور افزون بر ارزش‌های اقتصادی و اجتماعی آن ، از زیباترین محیط‌های طبیعی با ارزش بصری فراوان عبور می‌کند که در نوع خود بی‌نظیر است و توجه به زیبایی آن ، می‌تواند جذابیت بیشتری به این محور بدهد .

وزیر راه و شهرسازی در پایان اظهار داشت : امید است بتوانیم یک جاده تاریخی با ارزش‌های ‌معماری اجرا کنیم و به یادگار به تاریخ ایران بسپاریم تا مردمان با عبور از آن لذت ببرند ./ایران وی

:
:
:
آخرین اخبار