تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۴۶۷۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران خبر داد
هدف گذاری ۲ میلیارد دلار صادرات برای بنگاه‌های کوچک و متوسط در سال جاری
در برنامه اقتصاد مقاومتی در سال جاری ۲ میلیارد دلار صادرات محصولات بنگاه های کوچک و متوسط هدف گذاری شد
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در برنامه اقتصاد مقاومتی در سال جاری ۲ میلیارد دلار صادرات محصولات بنگاه های کوچک و متوسط هدف گذاری شد.

علی یزدانی مدیرعامل این سازمان طی بازدید از ۶ شهرک و ناحیه صنعتی در شهرستان های رامهرمز، هفتکل، باغملک و ایذه در استان خوزستان، اظهارکرد: مطابق قانون و مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول ریاست جمهور، تمامی بانک‌ها مکلف هستند ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک را به عنوان وثیقه بپذیرند.

وی مبلغ دریافت شده برای واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی به سرمایه‌گذاران را حق انتفاع و برای تامین هزینه‌های زیرساختی مانند انشعابات آب، برق، گاز، مخابرات، تصفیه خانه و ... اعلام کرد و گفت: به منظور جذب سرمایه‌گذار و رونق بیش از پیش شهرک‌ها تخفیف هشتاد درصدی در قیمت حق‌انتفاع واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی ایذه، باغملک، رامهرمز و هفتکل لحاظ خواهیم کرد.

یزدانی تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را با شعار و بوروکراسی زائد اداری میسر ندانست و بیان کرد: در صورتی که بخش دولتی، خصوصی و آحاد مختلف جامعه با همدیگر هم‌گرایی و تعامل داشته باشند و در چارچوب سیاست‌های اقتصاد‌مقاومتی فعالیت کنند شاهد رشد تولید و اشتغال خواهیم بود.

وی در رابطه با مشکلات واحدهای تولیدی مربوط به حوزه‌های مالیاتی و تأمین اجتماعی اظهار کرد که باید کلیه دستگاه‌های اجرایی براساس مصوباتی که ستاد اقتصادمقاومتی مصوب کرده را عمل کنند.

وی ادامه داد: شهرک‌های صنعتی قادر به رفع محرومیت‌ها و ایجاد اشتغال در حداقل زمان هستند مشروط به اینکه بدون انجام مطالعات تخصصی بنگاه کوچک و متوسطی راه اندازی نشود و ما نیز در حوزه نوسازی تجهیزات در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی، آموزش رایگان، کمک هزینه شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، کمک هزینه طرح های پژوهشی و ... حمایت خواهیم کرد تا کیفیت محصولات داخلی افزایش و میزان واردات همچنان کاهش یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از خط تولید کارگاه تولیدی صنایع پلاستیک سروستان، ظروف یک بار مصرف شفیق، صنایع غذایی چویل مستقر در شهرک صنعتی باغملک و همچنین خط تولید و بسته‌بندی صنایع غذایی کامکار جنوب و واحد تولید بستنی و خط تازه تاسیس تولید پنیر و تصفیه خانه شهرک صنعتی ایذه بازدید کرد.

یزدانی اشاره کرد: اینکه واحدهای تولیدی کمتر با مشکل مهمی به نام بازار مواجه هستند دستاورد بسیار مهمی است و وجود صنایع غذایی کامکار جنوب که به آلمان. افغانستان و عراق صادرات دارد بیانگر قابلیت‌های صنعتی خوزستان است.

مرجع / آنا
:
:
:
آخرین اخبار