تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۷۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت‌الله مکارم: مردم از دادن رأی سفید بپرهیزند
مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از افرادی که رأی سفید در انتخابات می‌دهند، گفت: رأِی سفید سطح حضور مردم در انتخابات را پایین می‌آورد و کار درستی نیست و آن‌کسی که اصلح است را باید انتخاب کرد
مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از افرادی که رأی سفید در انتخابات می‌دهند، گفت: رأِی سفید سطح حضور مردم در انتخابات را پایین می‌آورد و کار درستی نیست و آن‌کسی که اصلح است را باید انتخاب کرد.

 آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در شبستان مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به روایت 87 از نهج الفصاحه اظهار داشت: رسول خداوند دو چیز را عامل نابودی ملت‌ها بیان فرموده که نخستین آن‌ها تصریف و حواله کردن مسائل به آینده است.

وی بابیان اینکه تنبلی، عدم احساس مسئولیت، عدم احساس وظیفه مصادیق تصریف هستند، افزود: کاغذبازی در ادارات سبب مشکل شده است، چرا باید گرفتن پروانه برای ساختمان یک سال طول بکشد؟ به‌هرحال این تصریف سبب دلسردی مردم در کارهای شخصی و جمعی می‌شود و مایه هلاک است.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر جدی بودن انسان در هر امری گفت: یکی از مشکلات تصریف این است که این مسئله یک منبع درآمد برای عده‌ای خدانشناس می‌شود و این سبب نابودی امت‌ها است.

آیت‌الله مکارم شیرازی بلندپروازی و طول عمل را دومین عامل نابودی ملت‌ها بیان کرد و افزود: نباید با خیال‌پردازی‌ها و کارهایی که دست‌نیافتنی است دست روی دست گذاشت و کاری انجام نداد، اگر از استعدادها بجا استفاده نکنیم ضرر و زیان خواهیم دید.

وی با اشاره به‌پیش روی بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا گفت: باید مراقب بود و یقین داشته باشیم که دشمن دلش می‌خواهد آسیب به انتخابات بزند و تفرقه میان طرفدار کاندیداها ایجاد شود بنابراین انتخابات در نهایت آرامش و پرشور برگزار شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بابیان اینکه از کارهای تحریک‌آمیز در انتخابات پرهیز کرد، خاطرنشان کرد: اینکه قبل از اعلام نتایج برخی طرفداران کاندیداها جشن پیروزی بگیرند، این کار درستی نیست، اهانت به کاندیداهای طرف مقابل مسئولیت شرعی دارد و در پیشگاه خداوند مجازات دارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر انتخاب اصلح  بیان کرد: باید باور کنیم کسی را که انتخاب می‌کنیم در اعمال او شریک هستیم، نباید به خاطر تعصب و رفاقت به فردی رأی دهیم، این‌ها همه در پرونده اعمال انسان نوشته می‌شود و اعمال انسان در پیشگاه انسان حضور می‌یابد.

وی با انتقاد از افرادی که رأی سفید در انتخابات می‌دهند، گفت: رأِی سفید سطح حضور مردم در انتخابات را پایین می‌آورد و کار درستی نیست، آن‌کسی که اصلح است را باید انتخاب کرد، بعد از انتخابات نیز باید همه کمک به فرد انتخاب‌شده در آبادانی کشور کنند تا مشکلات کشور برطرف شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان سند 2030 را یک سند استعماری دانست.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار