تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۱۴۶۸۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار آبادان: افزایش ۱۵درصدی مشارکت آبادانی ها
فرماندار آبادان گفت: در این دوره هیچ گزارشی مبنی بر تخلف سازمان یافته در انتخابات به دست ما نرسیده است
فرماندار آبادان گفت: در این دوره هیچ گزارشی مبنی بر تخلف سازمان یافته در انتخابات به دست ما نرسیده است.

عزیزاله شهبازی صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از رسانه ها که از ابتدای شروع بکار انتخابات با حضورشان در صحنه یک آرامش خاصی به مردم بخشیدند، افزود: رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی، نظاره گر اعمال مجریان برگزاری انتخابات بودند.

وی اظهار کرد: بسیاری از پیامها و اتفاقاتی که واصل می شد از طریق رسانه ها انجام می شد و به سرعت نیز پیگیری می شد تا در روال اخذ رای مردم خللی ایجاد نشود. 

شهبازی با اشاره به آخرین مهلت رای گیری اعلام شده از سوی وزارت کشور که ۲۴ روز گذشته بود، تصریح کرد: مسئولان ۱۶۵ شعبه اخذ رای در آبادان بنا به دستور وزیر کشور کسانی را که در محل شعب بودند را به درون شعب هدایت کرده و کار اخذ آراء تا ساعت یاد شده تمام شد.

فرماندار آبادان گفت: در زمان حاضر کار شمارش آرا همچنان ادامه دارد و پس از ورود صندوقها به فرمانداری و تجمیع صورت جلسه تنظیم شده برای هر صندوق نتیجه در سامانه جامع انتخابات ثبت می شود.

شهبازی با تاکید بر حاکمیت امنیت و آرامش کامل بر شعب اخذ رای، افزود: میزان مشارکت مردم در این دوره از انتخابات، ۱۵ درصد بیشتر از دوره قبل بوده است.

وی اظهار کرد: مجموعه دستگاههای اجرایی به خصوص وزارت کشور به عنوان مسئول اجرای قانون انتخابات تمامی تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات را آنهم در فضایی خوب و آرام اندیشیدند.

شهبازی در مورد کمبود تعرفه در برخی از شعب اخذ رای تصریح کرد: در مورد کمبود تعرفه در برخی از شعب اخذ رای گزارشهایی رسید که پس از آن فوری تعرفه مشخص و ارسال شد.

به گفته فرماندار آبادان، نتیجه جمع انتخابات ریاست جمهوری از طریق سایت جامع وزارت کشور اعلام می شود.

شهبازی همچنین در مورد بروز درگیری میان عده ای که منجر به شلیک گلوله نیز شد، گفت: پس از دریافت گزارش مکتوب از مسئولان مربوطه، مورد اعلان شده پیگیری شد، پیگیریها نشان از درگیری میان متنازعینی داشت که از خیلی پیشتر با یکدیگر اختلاف قومی داشته اند و این موضوع ارتباطی با انتخابات نداشته است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار