تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۴۶۹۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو هیات مدیره باشگاه:
فولاد به یک باشگاه شیشه‌ای تبدیل می‌شود/مذاکرات با سرجیو خارج از مسیر واسطه و دلال بود
عضو هیات مدیره باشگاه فولادخوزستان با اشاره به امضای پیش‌نویس قرارداد با پائولو سرجیو، گفت:‌ با توجه به این‌که مذاکرات با این مربی، خارج از مسیر واسطه و دلال صورت گرفت، قرار شد که با یک مبلغ مناسب به باشگاه فولاد ملحق شود
عضو هیات مدیره باشگاه فولادخوزستان با اشاره به امضای پیش‌نویس قرارداد با پائولو سرجیو، گفت:‌ با توجه به این‌که مذاکرات با این مربی، خارج از مسیر واسطه و دلال صورت گرفت، قرار شد که با یک مبلغ مناسب به باشگاه فولاد ملحق شود.

محمد شریف در خصوص امضا پیش‌نویس قرارداد با پائولو سرجیو به عنوان سرمربی تیم فولاد، اظهار کرد:‌ روز گذشته (شنبه) مذاکرات با پائولو سرجیو با حضور نماینده حقوقی‌ شرکت فولادخوزستان و مدیرعامل باشگاه در تهران انجام و پس از توافق، پیش‌نویس قرارداد امضا شد. افراد بسیاری بررسی شدند و گزینه‌های مختلف داخلی و خارجی مدنظر بودند و شاید تنها باشگاهی که این تعداد پرونده را بررسی کرد، باشگاه فولاد بود.

وی افزود: نهایتا باتوجه به چارچوبی که در هیات مدیره برای این کار مصوب کرده‌ بودیم و با توجه به این‌که سقف هزینه‌ها مشخص شده بود و همچنین شروطی که برای انتخاب سرمربی از جمله این‌که سرمربی باید به دانش روز دنیا مسلط باشد و سابقه خوبی در کارنامه‌ فوتبالی‌ا‌ش داشته باشد، تاکید کرده بودیم اگر قرار است از اروپا سرمربی را انتخاب کنیم، باید در بالاترین سطح اروپا سرمربی بوده باشد و حتما هم بپذیرد که با تمام تیم‌های فولاد کار کند و باعث پایه‌ریزی فوتبال در فولادخوزستان شود، چرا که فولاد زیرساخت‌های بسیار خوب و قوی دارد و از آکادمی و مدرسه فوتبال خوبی هم برخوردار است. متاسفانه در سال‌های اخیر توجهی به این موضوع نشده بود ودر نتیجه استعدادهای کمتری شناخته شدند.

عضو هیات مدیره باشگاه فولادخوزستان گفت: به هر حال دلیل این‌که در تیم‌های پایه قوی بودیم ولی در رده سنی بزرگسالان به این صورت نبود، این بود که حلقه‌ها به صورت یک زنجیره به‌هم متصل نبودند و نیاز بود که فردی را که به مدیریت و دانش فوتبال مسلط باشد و در عین حال یک سرمربی آب‌دیده و با سابقه خوب باشد، پیدا کنیم تا این حلقه‌ را ایجاد کند.

وی بیان کرد: از طرف دیگر نمی‌توانستیم از طریق دلال‌ها و واسطه‌هایی که در فصل نقل و انتقالات مربیان و بازیکنان فعال هستند، استفاده کنیم، چرا که این موضوع با سیاست باشگاه فولاد مغایرت داشت و این موضوع را سالم نمی‌دیدیم. به هر حال تمام این موارد را در نظر گرفتیم و با استفاده از افراد مختلف و با تجربه و همچنین مشاوران مختلف، گزینه‌های مختلفی را دریافت و بررسی کردیم. نهایتا گزینه‌هایی از کشورهای برزیل، شرق اروپا مانند کرواسی، ‌بوسنی، رومانی، صربستان و کشورهای فرانسه و ‌پرتغال مدنظر قرار گرفتند که در نهایت آقای پائولو سرجیو جزو گزینه‌های مطرح ما بود و مذاکرات به صورت شفاف انجام شد و ما شروط خودمان را به او اعلام کردیم و خوشبختانه با توجه به این‌که مذاکرات با سرجیو، خارج از مسیر واسطه و دلال صورت گرفت، قرار شد که با یک مبلغ مناسب به باشگاه فولاد ملحق شود.

شریف گفت: فکر می‌کنم پرداخت کمترین دستمزد در بین مربیان داخلی و خارجی به پائولو سرجیو است و او کارش را با تیم‌های بزرگسالان و پایه شروع خواهد کرد. او فوتبالیست‌های تیم‌های پایه را بررسی و استعدادیابی می‌کند. ما می‌خواهیم با کمک او یک کار اساسی در فوتبال استان انجام دهیم.

وی افزود: سرجیو کارنامه خوبی در چمپیوزلیگ و بالاترین مدرک مربیگری فوتبال دنیا را هم دارد. او در تیم‌های بزرگ نیز سرمربی بوده است و شرایط ما را دارد، ضمن این‌که شخصیت کاریزماتیک خوبی دارد و با توجه به سن و سالش که 49 سال است، از انرژی خوبی برخوردار است؛ تا این‌جا تمام شاخصه‌‌های ما را داشته است، به خصوص این‌که در بخش مالی، نگاه بسته مالی نداشته است و از این نظر توانست با بودجه‌ای که ما در نظر گرفته بودیم، کنار بیاید و آن را بپذیرد.

عضو هیات مدیره باشگاه فولادخوزستان در پاسخ به این سوال که چه زمانی قرارداد سرجیو به صورت رسمی بسته خواهد شد؟ گفت: او طی سفر به اهواز، بازدیدی از اماکن و زیرساخت‌های باشگاه خواهد داشت و سپس قرارداد او به امضا خواهد رسید.

وی خاطرنشان‌کرد: بدنه اصلی تیم از جوانان و بازیکنان فولاد خواهد بود ولی باتوجه به ضرورت کار در لیگ برتر و هدف‌مان که کسب سهمیه آسیایی و حتی قهرمانی در لیگ برتر است، قطعا شاید لازم باشد که بازیکنان دیگری هم جذب شوند، ضمن اینکه امسال بنا نداریم از بازیکنان خارجی استفاده کنیم؛ آن هم به دلیل مشکلاتی که بستن قرارداد با چنین بازیکنانی ایجاد می‌کرد و همچنین وجود دلال‌های حاشیه‌ای که باعث می‌شد منافع باشگاه در عقد قراردادها صورت نپذیرد. متاسفانه سال گذشته از این بابت ضربه‌های سنگینی خوردیم.

شریف در پاسخ به این سوال که چند درصد از بازیکنان فصل گذشته حفظ خواهند شد؟ عنوان کرد: این به نظر سرمربی تیم بستگی دارد و باید ببینیم کادر فنی در این زمینه چه تصمیمی می‌گیرد.

وی درخصوص بودجه باشگاه نیز خاطرنشان‌کرد: بودجه را نسبت به سال گذشته منطقی بستیم و از اسراف و ریخت و پاش کم کردیم. البته بودجه موثر تغییر نمی‌کند ولی اثربخشی بودجه در قالب برنامه‌ریزی، بسیار بیشتر از سال گذشته خواهد بود. به هر حال با توجه به این‌که بنا داریم با حواشی ناسالم و وجود دلال‌ها در حوزه عقد قرارداد بازیکنان و سرمربی جلوگیری کنیم، بودجه از نظر عددی، منطقی خواهد شد و اثربخشی آن نیز خیلی بیشتر از فصل گذشته خواهد بود. ممکن است در کل یک تغییر بسیار جزئی در سطح نهایی بودجه ببینید ولی اثربخشی بسیار است، زیرا دست دلال‌ها را کوتاه کرده‌ایم.

عضو هیات مدیره باشگاه فولادخوزستان در ادامه گفت: ‌جهت اطلاع مردم از وضعیت باشگاه فولاد قصد داریم در آینده یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کنیم. همچنین درخصوص مدیرعامل باشگاه باید بگویم که او در حال حاضر به صورت ناعادلانه مورد تهاجم و تخریب شخصیت قرار گرفته است، در صورتی که شاید مردم از شخصیت او اطلاعی نداشته باشند و او ناعادلانه مورد هجمه قرار گرفته است، در حالی که انسان باید حق دیگران را عادلانه ادا کند.

وی ادامه داد: به هر حال با توجه به ترمیم ترکیب هیات‌ مدیره و دستورالعمل ابلاغی از وضع مدیریت شرکت فولاد، قرار است که باشگاه فولاد به یک باشگاه شیشه‌ای تبدیل شود و تمام اتفاقات باشگاه، به صورت شفاف و از طریق کنفرانس مطبوعاتی و سایت باشگاه در اختیار مردم قرار بگیرد.

شریف عنوان کرد: باشگاه فولاد تنها باشگاهی است که این قابلیت را دارد که وارد بازار سرمایه شود و سهام آن نیز در فرابورس در اختیار مردم استان خوزستان قرار بگیرد. به هر حال برای این‌که یک باشگاه حرفه‌ای ایجاد کنیم و به نقطه‌ای که استقلال مالی از اسپانسر است، برسیم، قطعا کسانی که به صورت حاشیه‌ای سال‌های مستمر به صورت غیرسالم، یعنی همان دلال‌ها، سودهایی می‌بردند، متضرر می‌شوند. خوشبختانه حذف چنین افرادی در دستور کار قرار گرفته است و قصد داریم این ماموریت را تا پیش از آغاز نیم‌فصل انجام دهیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار