تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۴۶۹۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نشست هم‌اندیشی صنعت نساجی سنتی برگزار شد
نشست هم‌اندیشی صنعت نساجی سنتی امروز (31 اردیبهشت 96) با حضور تنی چند از پژوهشگران، کارشناسان، معاون صنایع دستی و گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد
نشست هم‌اندیشی صنعت نساجی سنتی امروز (31 اردیبهشت 96) با حضور تنی چند از پژوهشگران، کارشناسان، معاون صنایع دستی و گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

در این نشست پنج مقاله ارایه‌شده معرفی و در نهایت مقاله عباس رحیمی به عنوان مقاله برتر شناخته شد. در ادامه نیز از نویسنده مقاله برتر تجلیل و از دیگر شرکت کنندگان قدردانی شد.

پرویز طلائیان‌پور، معاون صنایع دستی و گردشگری مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان، در حاشیه برپایی این نشست به خبرنگار ایسنا گفت: هدف از برگزاری این نشست و هم‌اندیشی معرفی، توسعه و بررسی ویژگی‌های مختلف صنایع دستی به ویژه نساجی سنتی است.

وی یادآوری کرد: فراخوان این نشست اسفند ماه سال گذشته با هدف حفظ و احیای صنایع دستی با محوریت نساجی سنتی منتشر و در این زمینه پنج مقاله به معاونت صنایع دستی استان ارسال شد.

طلائیان‌پور با بیان این که خوزستان یکی از قدیمی‌ترین مراکز تمدن بشری است خاطرنشان کرد: خوزستان مرکز صنایع دستی در حوزه‌های مختلف است و آثاری که در نقاط مختلف استان مثل شوش، شوشتر و بهبهان پیدا شده قدمتی بیش از هزار سال دارد.

معاون صنایع دستی و گردشگری مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان ادامه داد: به‌عنوان مثال پارچه دیبا شوشتر که نوعی پارچه گران‌قیمت است و قدمت 6000 ساله دارد؛ همچنین پارچه‌های گل برجسته‌ ارجان نشانگر تکنیک صنایع دستی در بالاترین میزان کیفیت در صنعت نساجی خوزستان است.

او در خصوص اهمیت حمایت از صنعت نساجی سنتی تاکید کرد: برای احیا، توسعه و رواج صنعت نساجی از طریق آموزش، بازاریابی و ایجاد بازارهای جدید و کمک به توان تولید این صنعت در خوزستان با برگزاری دوره‌های به‌آموزی و اعطای مجوز به تولید انفرادی و کارگاهی و نیز دادن وام به استاد کاران برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌ایم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار