تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۱۴۶۹۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز:
کارثبت سامانه ای 404صندوق اخذ رای شورای شهر اهواز انجام شد
سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز از ثبت سامانه ای 404صندوق اخذ رای خبر داد
سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز از ثبت سامانه ای 404صندوق اخذ رای خبر داد.

 به گزارش خوزنیوز و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان اهواز؛ دکتر نبی اله خون میرزائی سرپرست فرمانداری این شهرستان درخصوص نتایج آرا شورای شهر اهواز گفت:کار ثبت سامانه ای 404 صندوق اخذ رای، از413 صندوق اخذ رای تا  ساعت 24 روز یکشنبه 31 اردیبهشت ماه انجام شد.

وی گفت: تعداد کمی از صورتجلسات تنظیمی در محل شعبه به علت اشکال در ارقام و اعداد مندرج در صورتجلسه قابلیت ثبت در سامانه را ندارند و سامانه به علت خطای اعداد آنها را نمی پذیرد.

خون میرزائی ادامه داد:روشن ترین علت این خطا، این است که تعداد آراء صورتجلسه شده از 13برابر تعداد تعرفه های مصرف شده بیشتر است، و به این  معنی که به فرض اینکه، اگر ما یکهزارتعرفه در یک صندوق مصرف کرده باشیم، حداکثر با فرض اینکه هرنفر به سیزده نفر رای داده باشد، می بایست 13هزار رای دراین صندوق داشته باشیم و حالا اگردراین صندوق بیشتر از 13هزار رای صورتجلسه باشد، این چنین صورتجلساتی قابل ثبت درسامانه نیستند به خاطر اینکه آمار آرا، با آمار تعرفه های مصرفی همخوانی ندارد.

سرپرست فرمانداری شهرستان اهوازافزود:سایر صندوق های اخذ رای که اطلاعاتشان  در سامانه ثبت شده باشد، به هیات نظارت شهرستان ارسال خواهد شد، تا هیات نظارت شهرستان بر اساس اطلاعاتی که خودش  در صورتجلسات ثبت کرده است، آنها را به لحاظ کمی راستی آزمایی کند، و سپس درباره آنها قضاوت کند.

دکتر خون میرزائی اضافه کرد:پس از بررسی آنها در صورت تایید، مراتب تایید را به هیات اجرایی ستاد انتخابات شهرستان اعلام می کند، و در صورتی که صحت آنها را تایید نکند و مغایرتی ببیند، مغایرت را به ستاد انتخابات ارجاع می دهد، تا ستاد انتخابات بر اساس بررسی صورت گرفته توسط هیات نظارت، مغایرت ها را رفع کند.

وی درخصوص تعدادی از شعب که توافق شده بود مورد بازشماری قرارگیرند، در دست بازشماری هستند، ونتایج بازشماری ملاک عمل خواهد بود.

سرپرست فرمانداری شهرستان اهوازدرخصوص اعلام نهایی نتایج آراء شورای شهر اهواز گفت:آرائی که بعد از ظهر روز31 اردیبهشت اعلام شد، آراء غیر قطعی 333شعبه اخذ رای بود و حال که ثبت آرا به 404  شعبه رسیده و در واقع ثبت آنچه ممکن بوده انجام شده است، این آمار شعب و صندوق های ثبت شده به هیات نظارت بر انتخابات شوراها منعکس می شود و آراء قطعی پس از تایید هیات نظارت قابل انتشار است.

خون میرزائی در پایان تاکید کرد: تا به امروز هرآنچه از جانب فرمانداری شهرستان اهوازاعلام شده است ،نتایج غیر قطعی آرا بوده، و زمانی قطعی می شود که مورد تایید هیات نظارت برسد.
:
:
:
آخرین اخبار