تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۱۴۶۹۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد:
خوزستان به‌استقبال طرح‌ملی امدادونجات تابستانی می‌رود
در طرح امداد و نجات تابستانی ۹ پست موقت امدادی در محورهای مواصلاتی استان مستقر می شوند
خوزنیوز: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در طرح امداد و نجات تابستانی ۹ پست موقت امدادی در محورهای مواصلاتی استان مستقر می شوند.

به گزارش خوزنیوز؛ علی خدادادی با اشاره به اجرای طرح امداد و نجات تابستانی اظهار کرد: این طرح در دو مقوله امداد جاده ای و تقویت پایگاه ها در این حوزه، امداد و نجات دریایی، ساحلی و امداد و نجات در کوهستان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در این طرح از تجهیزات مورد نیاز نظیر آمبولانس و سایر وسایل امداد و نجات نیز استفاده می کند، افزود: امداد رسانی، ارائه کمک های اولیه و انتقال آسیب دیدگان احتمالی به مراکز درمانی از جمله اهداف اجرای این طرح در طول فصل تابستان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اینکه این طرح به منظور ارائه خدمات اولیه امداد و نجات و رهاسازی و کمک‌های اولیه به مصدومین و مجروحین تصادفات جاده‌ای و ترافیکی و ساحلی همه ساله در تابستان برگزار می‌شود، تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح ارائه خدمات امدادی به مسافران جاده‌ای در قالب اجرای عملیات جست‌وجو، نجات، آزادسازی، اطفای حریق، انتقال مصدومان در حوادث احتمالی و در مجموع رفاه حال و امنیت خاطر مسافرانی است که از طریق جاده سفر می‌کنند.

خدادادی با بیان اینکه این پست ها در شهرهای گتوند، خرمشهر، اندیمشک، دشت آزادگان، هفتکل، امیدیه، دزفول، شوش و شوشتر مستقر خواهند شد، گفت: از ۹ پست مذکور، ۶ پست بین شهری، دو پست ساحلی و یک پست هم در موقعیت کوهستانی قرار دارند.

وی ادامه داد: پست زنده یاد قیصر امین پور در گتوند، شهدای اروند در خرمشهر، اردوگاه ولیعصر (عج) در اندیمشک، شهید چمران در دشت آزادگان و شهدای مدافع حرم در هفتکل برپا می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: پست های شهید هادی نژاد، شهیون، شهید حیاری نژاد و شهید شنگل زاده به ترتیب در شهرهای امیدیه، شهیون دزفول، شوش و شوشتر مستقر خواهند شد.

خدادادی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر خوزستان همه ساله برای ارائه خدمات امداد و نجات، کمک‌های اولیه و ارائه خدمات اجتماعی برای تسکین آلام آسیب‌دیدگان، نسبت به تشکیل طرح‌های امداد و نجات از قبیل زمستانه، نوروزی و همچنین تابستانه اقدام می کند.

وی گفت: همچنین همکاری در انتقال و جابه‌جایی مصدومان حوادث رانندگی با مجموعه پلیس‌راه و مرکز فوریت‌های پزشکی و از سوی دیگر ارائه خدمات امدادی اضطراری شامل اسکان و تغذیه در راه ماندگان از دیگر اهداف اجرای این طرح به شمار می‌رود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در پایان یادآور شد: با توجه به تعطیلات تابستان و افزایش سفرها در سطح کشور به منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی و ضرورت آمادگی نیروهای عملیاتی با اجرای طرح امداد و نجات تابستانه تمهیدات لازم برای کمک به کاهش حادثه دیدگان در تصادفات جاده ای و ارائه خدمات امدادی به مسافرین در نظر گرفته شده است.
:
:
:
آخرین اخبار