تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۴۶۹۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خواسته‌های جوانان از رئیس جمهور دواز‌دهم
جوانان اهوازی مهم‌ترین اولویت دولت دوازدهم را ایجاد اشتغال دانستند و از رئیس جمهور آینده خواستند به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کند
جوانان اهوازی مهم‌ترین اولویت دولت دوازدهم را ایجاد اشتغال دانستند و از رئیس جمهور آینده خواستند به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کند.

جمع زیادی از اهالی استان خوزستان را جوانان تشکیل می‌دهند که در انتخابات 29 اسفند باید سرنوشت 4 سال کشور ایران را رقم بزنند زیرا رای هر جوان خوزستانی می‌تواند تاثیر گذار باشد.

این جوانان از رئیس جمهور دولت دوازدهم که در انتخابات جدید انتخاب می‌شود انتظاراتی دارند که به جز مواردی که خاص خوزستان است می‌توان گفت این دلگویه‌ها حرف‌های تمام ملت ایران به ویژه جوانان ایرانی است.

بهبود وضع معیشت مردم

سجاد نوری درباره انتظارات خود از رئیس جمهور آینده می‌گوید: نخستین انتظاری که از رئیس جمهوری دوازدهم دارم اقداماتی انجام دهد تا خانواده‌هایی که محتاج نان شب هستند وضع معیشتی بهتری پیدا کنند زیرا به گفته امیرالمومنین(ع) هر گاه فقر از در خانه‌ای وارد شد دین و  ایمان از پنجره آن بیرون خواهد رفت.

وی دومین انتظار خود از رئیس جمهور منتخب در انتخابات ریاست جمهوری ایجاد بستر مناسب برای اشتغال و فعالیت جوانان با استعداد ایرانی عنوان می‌کند و می‌گوید: به تبع کار، شرایط ازدواج و حداقل‌های یک زندگی با فرهنگ ایرانی اسلامی فراهم می‌شود.

سومین انتظار من به عنوان یک جوان ایرانی حفظ کرامت و عزت ملت ایرانیان در مجامع بین المللی است و چهارمین انتظار بنده به عنوان یک جوان اهوازی ایجاد فضای تولیدی-رقابتی به منظور تولید کالاهای باکیفیت ایرانی جهت ورود در بازارهای رقابتی بین‌المللی است، اینها از دیگر سخنان این کارشناس میکانیک است که  ادامه می‌دهد: به تبع این کار وابستگی ما به درآمدهای حاصل از فروش نفت خام پایین بیاید.

پرداختن جدی به مسئله اشتغال

محمد حمادی طلبه جوان حوزه علمیه آل طیب اهواز اولین انتظار خود از رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران را این گونه بیان می‌کند که رئیس دولت دوازدهم باید تبعیت از ولی فقیه را نصب العین خود قرار دهد و همیشه از نصایح ایشان و علمای مکرم که از دلسوزان واقعی این نظام و مردم هستند بهره مند شود.

وی از رئیس جمهور آینده خواست که به صورت فراجناحی عمل کند و از تمام ظرفیت‌های موجود برای پیشرفت کشور و خدمت مردم استفاده کند.

این جوان اهوازی توجه ویژه به مقوله اشتغال جوانان را یکی از مطالبات اصلی همه ملت عنوان می‌کند و می‌گوید: اگر این مسئله حل شود خیلی از مشکلات و حتی معضلات جامعه برطرف خواهد شد لذا از رئیس جمهور انتظار داریم به صورت جدی این موضوع را پیگیری کند.

 به گفته این طلبه اهوازی، رئیس جمهور باید در گماردن اطرافیان خود و اعضای هیئت دولت نهایت دقت را انجام دهد زیرا سلامت دولت خود را با انجام این کارها تضمین می کند.

ضرورت انتصاب استاندار متعهد

اسماعیل صالحی یکی از جوانان منطقه حصیرآباد اهواز نیز می‌گوید: از فردی که در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود می‌خواهم به وعده‌هایی که در زمان تبلیغات به مردم داد عمل کند و بدعهدی ننماید.

رئیس جمهور باید خود را متعهد به اجرای وعده‌های انتخاباتی کند نه اینکه بعد از مدتی با بهانه‌های مختلف از اجرای آن سر باز بزند این‌ها خواسته این جوان اهوازی است و در ادامه درباره ویژگی‌های استاندار دولت دوازدهم بیان می‌کند: باید نماینده دولت که استاندار است فردی کاربلد، متعهد و آشنا به مسائل و مشکلات استان باشد تا بتواند به خوبی آنها را شناسایی کند برای حلشان چاره‌ای بیندیشد.

وی در ادامه به مشکلات جوانان اشاره می‌کند و می‌گوید: یکی از مهمترین معضلات این قشر از جامعه ازدواج است که امیدوارم دولت دوازدهم برای برداشتن موانع سد راه گام‌های موثری بردارد.

ضرورت عمل به شعارها

علی یکی دیگر از جوانان اهوازی است که از رئیس جمهور آینده می‌خواهد به وعده‌هایش در زمینه اقتصاد و ثبات اقتصادی عمل کند و از تنش آفرینی و بحران سازی خودداری کند.

وی مشکل اصلی جامعه فعلی را  بیکاری عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: اکثر جمعیت کشور عزیز ایران را جوانان پر انرژی تشکیل می دهند لذا رئیس جمهور باید بحث اشتغال آنان را در اولویت کاری خود قرار دهد.

احترام به شعور مردم

دختر جوانی که خود را فاطمه معرفی می‌کند نیز می‌گوید: معتقدم رئیس جمهور باید کاملا وظایف و حیطه کاری خود را بشناسد زیرا برخی از کارها مربوط به وظایف ریاست جمهوری نیست. به طور مثال می‌گویند که "ما سایه جنگ را از مملکت دور کرده‌ایم" این در حالی است که بیگانگان از اتحاد ملی، نیروی ذهنی و نیز قدرت نظامی کشور می‌ترسند و جرات پیشگام شدن برای جنگ را ندارند نه اینکه یک شخص به تنهایی توانسته سایه جنگ را از کشور دور کند.

این کارشناس مدیریت بازرگانی تصریح می‌کند: به عنوان یک جوان انتظار دارم رئیس جمهور به شعور عموم مردم به ویژه قشر جوان احترام بگذارد و هر حرفی را بر زبان نراند.

وی همچنین به موضوع بیکاری به عنوان بزرگ‌ترین معضل کشور و مانع نشاط جوانان اشاره می‌کند و یادآور می‌شود: کشوری با این همه ذخایر، منابع و سرمایه هیچ‌گونه همخوانی با نرخ بیکاری موجود ندارد چنین آمار و ارقامی از بیکاری در سطح کشور فقط نشان دهنده عدم توانایی مدیریت سرمایه‌های کشور است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار