تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۰۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان:
طرح تبدیل پسماند شهری به برق در اهواز اجرایی می‌شود
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان در کارگروه پسماند استان از برنامه‌ریزی انجام گرفته در خصوص اجرایی شدن طرح تبدیل پسماند شهری به برق با دعوت از سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در اوایل خردادماه سال جاری خبر داد
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان در کارگروه پسماند استان از برنامه‌ریزی انجام گرفته در خصوص اجرایی شدن طرح تبدیل پسماند شهری به برق با دعوت از سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در اوایل خردادماه سال جاری خبر داد.

 فرامند هاشمی‌زاده در این نشست با اشاره به لزوم استفاده از آخرین تکنولوژی موجود در بحث بازیافت پسماندهای شهری و صنعتی اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته در این خصوص به نحوی است که با دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بتوان تمامی پسماند شهری و صنعتی را ابتدا در شهرستان اهواز به عنوان پایلوت و پس از آن در دیگر شهرهای استان اجرا و در مرحله اول بازیافت و در مرحله بعد به برق تبدیل کرد.

وی ادامه داد: اجرای چنین طرحی می‌تواند علاوه بر تأثیر بسیار مطلوب در بحث توسعه پایدار و حفاظت از محیط‌زیست، در زمینه‌های اقتصادی و تولید اشتغال نیز تأثیرگذار باشد.

هاشمی زاده تصریح کرد: در راستای مصوبات جلسات گذشته کارگروه پسماند هم‌اکنون گشت‌هایی در سطح شهر اهواز برای جلوگیری از تخیله نخاله‌های ساختمانی در مکان‌های غیرمجاز با استفاده از حکم قضایی در حال انجام مأموریت هستند.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان افزود: با پیگیری‌های انجام‌گرفته تلاش شده با تعیین شعبه‌ای در دادگستری استان تنها جهت رسیدگی به موارد مربوط به تخلفات زیست محیطی، این موضوع را به صورت ویژه پیگیری و با متخلفین برخورد جدی صورت گیرد.

هاشمی زاده همچنین به تدوین طرح جامع پسماند شهری اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح توسط شهرداری اهواز تدوین و پس از انجام بررسی‌های لازم اصلاح و ابلاغ خواهد شد و تأکیداتی نیز جهت تسریع در این خصوص به شهرداری اهواز ابلاغ شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار