تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۱۴۷۰۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در جلسه شورای اقتصاد و همزمان با 8 کلانشهر کشور
طرح توسعه حمل و نقل مسافر با مترو در اهواز تصویب شد
جلسه شورای اقتصاد ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و طرح توسعه حمل و نقل مسافر با مترو در شهر تهران و ۸ کلانشهر اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم به تصویب رسید
جلسه شورای اقتصاد ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و طرح توسعه حمل و نقل مسافر با مترو در شهر تهران و ۸ کلانشهر اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم به تصویب رسید.

در این جلسه که وزرای نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند تعدادی از درخواست‌ها و پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

در این نشست طرح توسعه حمل و نقل مسافر با مترو در شهر تهران و ۸ کلان شهر اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم از طریق سرمایه‌گذاری از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور از سوی وزیر نفت مطرح شد که پس از بحث و تبادل نظر به تصویب رسید.

بر اساس این طرح، دولت در راستای توسعه مترو از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۱۰ به ازای افزایش هر استفاده کننده از مترو در شهر تهران و کلانشهرهای اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم از محل صرفه‌جویی سوخت،  ۹.۸ سنت ( معادل حدود ۳۳۰ تومان) تا سقف ۲.۶ میلیارد دلار به مجری طرح پرداخت خواهد کرد.

در این جلسه همچنین با پیشنهاد وزیر نیرو مصوبه طرح مطالعه و بازسازی تاسیسات فاضلاب شهر اصفهان از طریق فاینانس، مصوبه احداث سد و نیروگاه برق آبی نمارستاق از طریق فاینانس و مصوبه احداث سد و نیروگاه برق آبی بسته اردل از طریق فاینانس اصلاح شد.

احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ری، سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی طرح تکمیل مطالعات زیرساخت‌های سد و نیروگاه کارون ۲ و سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی مربوط به طرح‌های سازمان آب و برق خوزستان از دیگر درخواست‌های وزیر نیرو بود که در این جلسه مطرح و پس از ارائه گزارش در خصوص جزئیات فنی، با این پیشنهادات موافقت شد.

در ادامه این جلسه پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت مبنی بر بازنگری در وضع عوارض صادراتی پوست خام، سالامبور، وت بلوی بزی و گوسفندی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از ارائه نظرات و دیدگاه‌های اعضای جلسه، تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

نحوه طرح موضوعات و طرح‌های فاینانس در شورای اقتصاد و اصلاح یکی از مصوبات پیشین موضوع دستورالعمل واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیز از موضوعاتی بود که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در این جلسه مطرح شد و به تصویب رسید.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
کریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
0
علی برکت الله
:
:
:
آخرین اخبار