تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۴۷۰۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسابقات قرآن و عترت دانشگاه پیام‌نور برگزار می‌شود
مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور خوزستان از برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه پیام‌نور، از 10 تیرماه خبر داد
مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور خوزستان از برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه پیام‌نور، از 10 تیرماه خبر داد.

مهدی یگانه‌زاده با بیان اینکه ثبت‌نام بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه پیام‌نور از ششم اردیبهشت‌ماه آغاز شده است، اظهار کرد: هنوز زمانی برای بسته شدن سایت به ما اعلام نشده است؛ این مسابقات در سه مرحله مقدماتی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که مرحله مقدماتی 10 تیرماه در واحدها و مراکز پیام‌نور هر استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: نفرات اول تا سوم مرحله مقدماتی به مرحله استانی که اواخر مردادماه برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند؛ برگزیدگان این مرحله نیز وارد مرحله کشوری می‌شوند که این مرحله در شهریورماه به میزبانی دانشگاه پیام‌نور یزد برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور خوزستان افزود: این مسابقات در 6 بخش شامل کتبی، شفاهی، ادبی، پژوهشی، شعر و فناوری برگزار می‌شود که بخش شفاهی شامل 9 رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، اذان، دعا و مناجات خوانی، تواشیح است.

یگانه‌زاده افزود: بخش کتبی نیز شامل شامل هشت رشته آشنایی با احادیث اهل‌بیت، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیمِ صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین، احکام و پرسمان قرآنی است.

وی با بیان اینکه بخش پژوهشی در سه رشته مقاله‌نویسی، بررسی و نقد کتاب و تلخیص کتاب خواهد بود، گفت: بخش فناوری نیز شامل 2 رشته تولید نرم‌افزار و اپلیکیشن و کانال شبکه‌های مجازی است؛ همچنین بخش هنری دارای هفت رشته خوشنویسی، نقاشی، عکس، تذهیب، فیلم کوتاه، معرّق و منبّت، طراحی پوستر و بخش ادبی نیز شامل چهار رشته شعر، داستان‌نویسی، نمایش‌نامه‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی است.

یگانه‌زاده درخصوص نحوه ارسال آثار دانشجویان به جشنواره، گفت: دانشجویان می‌توانند آثار خود را به سایت مسابقات به نشانی http://quran.pnu.ac.ir ارسال کنند. کسانی که می‌خواهند در مسابقات شرکت کنند نباید در مرحله کشوری مقام اول رشته مورد نظر خود را کسب کرده باشند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار