تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۱۴۷۱۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تکذیب خبر حذف تسهیلات کمیته امداد به زنان سرپرست خانوار دارای دفترچه بیمه سلامت
متاسفانه اخیراً اخبار و شایعاتی مطرح شده است مبنی بر اینکه دولت به کمیته امداد امام خمینی (ره) گفته است که زنان سرپرست خانواری که دارای دفترچه بیمه سلامت هستند، به خاطر داشتن دفترچه بیمه، دیگر خدمات مربوط به تسهیلات کمیته امداد را دریافت نکنند که این خبر و شایعه به شدت و قویاً تکذیب می شود
خوزنیوز: مدیرعامل بیمه سلامت کشور در اهواز گفت: متاسفانه اخیراً اخبار و شایعاتی مطرح شده است مبنی بر اینکه دولت به کمیته امداد امام خمینی (ره) گفته است که زنان سرپرست خانواری که دارای دفترچه بیمه سلامت هستند، به خاطر داشتن دفترچه بیمه، دیگر خدمات مربوط به تسهیلات کمیته امداد را دریافت نکنند که این خبر و شایعه به شدت و قویاً تکذیب می شود.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر محمد جواد کبیر افزود: در راستای عمل به منویات دولت تدبیر و امید و قانون موجود، سازمان بیمه سلامت مکلف و ملزم است که تمامی گروه های آسیب پذیر را به صورت رایگان بیمه نماید و تحت پوشش خود قرار دهد.

کبیر ادامه داد: بیمه رایگان سلامت هیچ ارتباطی به دریافت تسهیلات زنان سرپرست خانوار از سوی کمیته امداد ندارد، چرا که کمیته امداد و سازمان بیمه سلامت دو نهاد جدا از هم هستند که هر کدام بایستی به صورت جداگانه مسیرهای خاص و مربوط به خود را برای حمایت از اقشار آسیب پذیر طی نمایند و عملیاتی سازند.

وی خاطرنشان کرد: دولت بخشنامه کرده است که کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) تسهیلات خود را ادامه دهد و سازمان بیمه سلامت نیز موظف و مکلف است که تمام گروه هایی که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای هستند را با اولویت گروه های آسیب پذیر به ویژه زنان سرپرست خانوار، تحت پوشش بیمه همگانی قرار دهد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور تصریح کرد: انتساب این موضوع به سازمان بیمه سلامت که زنان سرپرست خانوار چون دفترچه بیمه سلامت دریافت کرده اند، پس بایستی از تسهیلات کمیته امداد محروم شوند یک کذب محض است.

کبیر در پایان بیان داشت: سازمان بیمه سلامت صرفاً مسئول ارائه خدمات بیمه ای درمان بصورت رایگان برای افراد بی بضاعت، محروم، مستمند و گروه های آسیب پذیر می باشد.
:
:
:
آخرین اخبار