تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۴۷۱۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مرکز داوری اتاق تعاون کشور:
پارسال13هزارپرونده اختلاف تعاونی ها در کشور رسیدگی شد
پارسال 13 هزار پرونده اختلاف بین شرکت های تعاونی در سطح کشور تشکیل و رسیدگی شد
رئیس مرکز داوری اتاق تعاون کشور گفت: پارسال 13 هزار پرونده اختلاف بین شرکت های تعاونی در سطح کشور تشکیل و رسیدگی شد.

محمد رنجبر سه شنبه در حاشیه آیین گشایش مرکز داوری اتاق تعاونی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مراکز داوری اتاق های تعاون در کل کشور حدود 2 سال است که در حال فعالیت هستند اما هنوز به طور رسمی افتتاح نشده اند که تاکنون مراکز داوری اتاق های تعاون 2 استان خراسان رضوی و هرمزگان افتتاح شدند و امروز سومین مرکز داوری اتاق تعاون کشور در خوزستان گشایش یافت.

وی گفت: کار مراکز داوری اتاق های تعاونی حل و فصل اختلافات بین تعاونی ها است که اختلاف تعاونی ها با یکدیگر و یا با افراد حقیقی را رسیدگی می کند.

رنجبر افزود: آرای داوران در این مراکز معادل آرای دادگاه است و در صورتی که اختلافی بین تعاونی ها باشد و این مراکز به آن ورود کنند دیگر مراجع قضایی برای حل آن وارد نمی شوند.

رئیس مرکز داوری اتاق تعاون کشور اظهارکرد:مراکز داوری از سه بخش که در هر بخش سه داور فعالیت دارند تشکیل شده و داوران از بین قضات بازنشسته دادگستری، وکلای دادگستری و تعاونگران مسلط به داوری انتخاب شده اند.

وی گفت: با فعالیت این مراکز پرونده های اختلاف تعاونی ها به دادگستری با حجم کار بالایی که دارند منتقل نمی شود و توسط این مراکز اختلافات رسیدگی می شود که این کار بار زیادی از حجم کار دادگستری را کاهش می دهد.

رنجبر افزود: برخی شهرستان های خوزستان درخواست گشایش مرکز داوری را دارند که در صورتی که شهرستان فاصله زیادی از مرکز استان داشته باشد و واجد حداقل هایی به منظور تشکیل مرکز باشد و تعداد پرونده ها زیاد باشد در آن شهرستان مرکز داوری گشایش می یابد.

وی گفت: بالغ بر 100 هزار شرکت تعاونی در کشور وجود دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار