تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۱۴۷۱۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار خبر داد:
تایید نتیجه انتخابات در آبادان از سوی شورای نگهبان
فرماندار ویژه آبادان از گزارش حدود 70 مورد تخلف در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر آبادان به این فرمانداری خبر داد و گفت: این گزارش‌ها تا فردا دسته‌بندی می‌شوند و در دست پیگیری قرار خواهند گرفت؛ هیات‌های نظارت شهرستان و استان خوزستان و همچنین شورای نگهبان نتیجه این انتخابات را تأیید کردند.

عزیزالله شهبازی عصر روز سه شنبه دوم خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل فرمانداری ویژه شهرستان آبادان عنوان کرد: برخی افراد در فضای مجازی مطالبی را تحت عنوان تجمع مردم بدون داشتن مجوزهای قانونی نشر دادند که عوامل اصلی نشر این مطالب توسط پلس فتا شناسایی و تحویل مقامات قضایی شدند و پرونده این افراد در دست پیگیری مرجع قضایی است.

وی ادامه داد: برای افرادی که با وجود قانون و مقررات، بر انجام اقدامات غیرقانونی تأکید دارند، متأسف هستم زیرا این قبیل حرکات موجب بر هم زدن آرامش و آسایش مردم می‌شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان دعوت به تجمعات، تحریک و از بین بردن آسایش و آرامش مردم را غیرقانونی دانست و اظهار داشت: هیچ فردی این حق را ندارد که سبب‌ از بین بردن آسایش و آرامش مردم شود و با احساس مردم بازی کند.

شهبازی از گزارش حدود 70 مورد تخلف در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر آبادان به این فرمانداری خبر داد و گفت: این گزارش‌ها تا فردا دسته‌بندی می‌شوند و در دست پیگیری قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: چنانچه هیات‌های نظارت شهرستان و استان این تخلفات را تأیید کنند، آرای مأخوذه مردم در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر آبادان بازشماری خواهند شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌توانند در امور انتخابات شوراها دخالتی داشته باشند یا خیر، بیان کرد: قانون وظیفه‌ای برای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مشخص نکرده و نمایندگان مجلس می‌توانند موضوعات مختلفی را مطابق قانون پیگیری کنند. قانون موضوعی را به‌صراحت درباره پیگیری نمایندگان مجلس در این خصوص مشخص نکرده و در این خصوص سکوت کرده است.

وی با بیان اینکه ممکن است نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دیگر اشخاص علاقه‌ای به برخی افراد داشته باشند، اظهار داشت: نمایندگان مجلس نماینده همه مردم و حتی کاندیداهای شورای اسلامی شهر بوده و نمایندگان حزبی نیستند.

شهبازی هرگونه تلاش برای اعمال نفوذ در آرای مردم را بیهوده دانست و ادامه داد: ما تمام مسیرهایی که می‌توان از طریق آن‌ها اعمال ‌نفوذ کرد را بسته‌ایم و از آنجایی‌ که خط و مشی کار ما مشخص است، هرگونه تلاش برای ورود و اعمال‌ نفوذ به این موضوع بیهوده خواهد بود؛ وظیفه ما حفاظت و صیانت از آرای مردم است.

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات نسبت به دوره‌های گذشته مشارکت مردم 15 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: نکته مهم و حایز اهمیت این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری حضور پرشور و باشکوه مردم در شعب اخذ رای در ساعات اولیه رای‌گیری بود که باید قدردان این مردم باشیم.

وی گفت: مردم شریف آبادان همیشه نشان دادند که در تمامی صحنه‌ها حضوری باشکوه و پرشور داشته‌اند و در همه مراحل به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران لبیک گفتند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان با بیان به اینکه این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و همچنین دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کمال آرامش و طبق قانون در این حوزه انتخابیه برگزار شد، اظهار داشت: هیات‌های نظارت شهرستان و استان خوزستان و همچنین شورای نگهبان نتیجه این انتخابات را تأیید کردند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار