تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۱۴۷۱۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل ستاد دیه خوزستان:
هیچ نگاه حمایتی دولتی پشتیبان خانواده‌های زندانیان نیست
مدیرعامل ستاد دیه خوزستان با اشاره به آسیب‌ها و معضلات اجتماعی که متوجه خانواده‌های زندانیان است، گفت: متاسفانه هیچ نگاه حمایتی دولتی پشتیان حمایت از این خانواده‌ها نیست
مدیرعامل ستاد دیه خوزستان با اشاره به آسیب‌ها و معضلات اجتماعی که متوجه خانواده‌های زندانیان است، گفت: متاسفانه هیچ نگاه حمایتی دولتی پشتیان حمایت از این خانواده‌ها نیست.

قدرت‌الله هاشم‌نیا در جشن گلریزان نسیم مهر که روز سه‌شنبه، دوم خردادماه برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با حضور جمعی از مسئولان، خیرین و خانواده‌های زندانیان در تالار مجتمع فجر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: نمی‌توان گفت خانواده‌هایی که سرپرست آن‌ها در زندان به سر می‌برند، گریبانگیر چه دردها، رنج‌ها، آلام و آسیب‌هایی می‌شوند.

وی با اشاره به گرفتاری‌ها و معضلات اجتماعی قشر خانواده‌های زندانیان، تصریح کرد: متاسفانه هیچ نگاه حمایتی دولتی پشتیان حمایت از این خانواده‌ها نیست، با این وجود دردهای این خانواده‌ها را می‌بینیم و می‌شنویم و گاها بابت اینکه دست‌مان پیش آن‌ها خالی است شرمنده می‌شویم.

مدیرعامل ستاد دیه خوزستان عنوان کرد: هر چیزی تا زمانی‌که سالم است ارزشمند و قیمتی است اما تنها قلب انسان است که زمانی که می‌شکند نزد خداوند قیمتی می‌شود و به همین دلیل در قرآن کریم خداوند می‌فرماید که مهمان قلب‌های شکسته است. اطمینان دارم امروز با دستان سخاوتمند شما خیرین گره‌ای از زندگی خانواده‌های زندانیان باز می‌شود تا بتوانیم در مسیر اشتغال این خانواده‌ها، ادامه تحصیل فرزندان این خانواده‌ها و آزادسازی این زندانیان گام‌های بزرگی برداریم.

هاشم‌نیا بیان کرد: وقتی جرمی در جامعه به ارتکاب می‌رسد، خانواده‌ فرد مجرم نخستین قربانیان این جرم هستند؛ بنابراین در کنار کار دستگاه قضایی که براساس وظیفه ذاتی خود باید در مسیر عدالت گام بردارد، دولت نیز باید همراهی کند و اجازه ندهد آسیب‌های ناشی از این جرم گریبانگیر خانواده‌ فرد مجرم شود. از خیران حاضر در این جشن تقاضا می‌کنم امروز از گره‌های بسیار کوری که در زندگی این خانواده‌ها وجود دارد، دستگیری کنند.

وی خطاب به خانواده‌های زندانیان گفت: برادرانه این نصیحت را می‌کنم که حواسمان باشد خداوند در دل‌های ما نمیرد؛ بنابراین توکل و توسل شما باید همواره به خدا باشد. از میان شما زنان بسیاری را می‌شناسم که همسران زندانی آن‌ها شاید تا 10 سال دیگر آزاد شود و باید توجه کرد که با غصه خوردن هیچ دردی درمان نمی‌شود.

در این آیین پس از قرائت پیام رئیس سازمان زندان‌ها بیش از 280 میلیون تومان از سوی خیران برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گلریزان شد. همچنین 5 دستگاه چرخ خیاطی، عواید 600 نفر نخل خرما و تعدادی اقلام و وسایل ورزشی برای خانواده‌های این زندانیان از سوی خیران به‌عنوان در نظر گرفته شد.

در پایان این آیین از 20 نفر از خیران در حوزه حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد مالی و همچنین چهار تن از مددجویان مقام‌آور در مسابقات قرآنی تجلیل شد.

همچنین 10 نفر از زنان خانواده‌های زندانیان به‌عنوان مادران نمونه و حدود 20 نفر از فرزندان این خانواده‌ها به‌عنوان دانش‌آموزان ممتاز و نمونه مورد تجلیل قرار گرفتند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار