تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۱۴۷۱۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم دزفول در مجلس:
کشاورزی در حاشیه برنامه دولت‌ها قرار دارد
به صورت کلی در کشور بخش کشاورزی در حاشیه برنامه‌های دولت‌ها قرار داشته است و استان خوزستان به جهت خاک حاصلخیز، اقلیم و این که چند سری قابلیت کشت دارد در اولویت کشاورزی کشور بوده و باید باشد
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: به صورت کلی در کشور بخش کشاورزی در حاشیه برنامه‌های دولت‌ها قرار داشته است و استان خوزستان به جهت خاک حاصلخیز، اقلیم و این که چند سری قابلیت کشت دارد در اولویت کشاورزی کشور بوده و باید باشد.

عباس پاپی‌زاده اظهار داشت: معیشت مردم، ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری، رکود، تولید، رونق و بالابردن قدرت خرید مردم بزرگ‌ترین اولویت‌های اقتصادی کل کشور است که در واقع دولت مسئولیت اجرایی آن را برعهده دارد.

وی با بیان این‌که دولت در ایام تبلیغات برنامه‌هایی را در این حوزه‌ها ارائه کرده که قطعا پیگیر برنامه‌های خود باشد گفت: در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که مسائل اقتصادی در اولویت هستند در استان خوزستان درگیر چند معضل هستیم.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ریزگردها که به مشکل شماره یک کشور و استان خوزستان تبدیل شده است و 22 استان کشور با آن درگیر هستند.

وی با اشاره به این‌که ریزگردها علاوه بر ضرر و زیان اقتصادی برای کشور، سلامت مردم را دچار مشکل کرده است خاطرنشان کرد:  منتظر هستیم که پس از ارائه برنامه‌ها از سوی دولت به یک سری اهداف دست پیدا کنیم.

پاپی‌زاده ادامه داد: در زمینه انتقال آب به دیگر مناطق، باتوجه به قول مسئولان نباید انتقال آب از سرشاخه‌های دز و کارون انجام شود چرا که بسیاری از دگرگونی‌ها در خوزستان ناشی از کاهش دبی یا آورد رودخانه‌های دز و کارون و در نهایت منجر به خشک شدن تالاب‌ها، رودخانه‌ها و ایجاد کانون‌های ریزگرد در استان خوزستان شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد: به صورت کلی در کشور بخش کشاورزی در حاشیه برنامه‌های دولت‌ها قرار داشته است و خوزستان به جهت خاک حاصلخیز، اقلیم و اینکه چند سری قابلیت کشت دارد در اولویت کشاورزی کشور بوده و باید باشد.

وی ادامه داد: سیاست مدیران ارشد کشاورزی شاید بر روی کاغذ اولولیت‌دار بوده اما در عمل اینگونه نیست و در خوزستان اگر بتوان دشت‌های آن را با پتانسیل موجود مدیریت کرد و کاشت صورت گیرد؛ سدی در برابر ریزگردها ایجاد می‌شود و می‌تواند مشکلات اشتغال، بیکاری و تولید را برطرف کند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار