تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۴۷۱۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آموزش رایگان مهارت های فنی به دانش آموزان باوی
با انعقاد تفاهم نامه بین آموزش و پرورش باوی و فنی و حرفه ای خوزستان کار ثبت نام و آموزش مهارت های فنی رایگان دانش آموزان دوره متوسطه این شهرستان از روز چهارشنبه آغاز شد
مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی گفت: با انعقاد تفاهم نامه بین آموزش و پرورش باوی و فنی و حرفه ای خوزستان کار ثبت نام و آموزش مهارت های فنی رایگان دانش آموزان دوره متوسطه این شهرستان از روز چهارشنبه آغاز شد.

مجید موحدیان چهارشنبه بیان کرد: دانش آموزان مقطع متوسطه و هنرجویان به کسب مهارت های حرفه ای و عملی در رشته های مختلف برای آینده کاری خود نیازمند هستند.

وی گفت: این تفاهم نامه آموزشی در راستای ارتقای سطح صلاحیت های حرفه ای و توانمندسازی نوجوانان و جوانان برای حضور در عرصه های مهارتی و بازار کار منعقد شده است.

مدیر آموزش و پرورش باوی درادامه بیان کرد: تعداد کل دانش آموزان دوره متوسطه دوم سه هزار و 411 نفر و دانش آموزان فنی و حرفه ای و کار و دانش این شهرستان حدود یک هزار و 500 نفر هستند که می توانند از مزایای آموزش های رایگان بهره مند شوند.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه نیازسنجی برای برگزاری دوره های مهارتی منجر به اشتغال، دوره های بازاریابی و کارآفرینی برای شناخت بازار کار و مشاغل موجود و نیز برگزاری آزمون های تئوری و عملی پایان دوره منوط به گذراندن ساعات کامل استاندارد آموزشی همگی در تعهدات موسسه فنی و حرفه ای در باوی خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری هجدهمین مسابقات ملی مهارت گفت: همه هنرجویان و متقاضیان واجد شرایط در این شهرستان می توانند در این مسابقات شرکت کنند.

موحدیان در ادامه اظهارکرد:با بهره مندی از امکانات و توانمندی های مشترک بین 2 اداره آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای می توان زمینه اشتغال زایی دانش آموزان و هنرآموزان شهرستان باوی را فراهم کرد؛ زیرا اکنون تنها درس خواندن در رشته های علوم پایه و انسانی نمی تواند زمینه ورود به عرصه کاربردی و بازار کار را فراهم کند.

بالغ بر 22 هزار دانش آموز در شهرستان باوی مشغول به تحصیل هستند و یک هزار و 280 معلم کار تدریس را به عهده دارند.

باوی در سال 1389 به مرکزیت شهر ملاثانی و متشکل از دو بخش مرکزی و ویس به شهرستان تبدیل شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار