تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۱۴۷۲۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان هشدار داد:
خطر نشت نفت میدان آزادگان شمالی به تالاب هورالعظیم
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان نسبت به خطر احتمالی نشت نفت چاه‌های میدان آزادگان شمالی به تالاب هورالعظیم هشدار داد و تاکید کرد که از هم‌اکنون باید تدابیر لازم برای پیشگیری از بروز این بحران زیست‌محیطی اندیشیده شود
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان نسبت به خطر احتمالی نشت نفت چاه‌های میدان آزادگان شمالی به تالاب هورالعظیم هشدار داد و تاکید کرد که از هم‌اکنون باید تدابیر لازم برای پیشگیری از بروز این بحران زیست‌محیطی اندیشیده شود.

کیامرث حاجی‌زاده در جلسه بررسی مسایل زیست‌محیطی تالاب هورالعظیم که با حضور نماینده وزیر نفت و مدیران دستگاه‌های مسئول در اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان برگزار شد، نسبت به گشایش کالورت‌ها (دریچه‌ها) برای هدایت آب سرریز تالاب هورالعظیم به بخش خشک‌شده این تالاب که هم‌اکنون در اختیار شرکت مهندسی توسعه نفت(متن) قرار دارد، تاکید کرد و گفت: 7 کالورت باقیمانده باید طبق صورتجلسات قبلی تا نیمه خردادماه امسال گشایش یابند تا بتوان با هدایت آب از تخریب احتمالی دایک مرزی جلوگیری به عمل آید.

وی افزود: با همکاری شرکت مهندسی توسعه نفت (متن) تاکنون 57 کالورت برای هدایت آب تالاب هورالعظیم برای پیشگیری از تخریب دایک مرزی و بروز بحران زیست‌محیطی درمنطقه گشایش یافته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان نسبت بر لزوم احیای فعالیت‌های اقتصادی تالاب هورالعظیم برای رونق کسب‌وکار مردم منطقه تاکید کرد و ادامه داد: زمانی در این منطقه کشاورزی، دامداری و صیادی متاثر از تالاب رونق خوبی داشت. همه ما باید کمک کنیم تا جنبه‌های اقتصادی تالاب هورالعظیم احیا و ساکنین منطقه از آن بهره‌مند شوند.

حاجی‌زاده گفت: تالاب هورالعظیم که یکی از مهم‌ترین نقاط کنترل ریزگردها است و باید نسبت به حفظ اکوسیستم و رفع مسایل زیست‌محیطی آن بیش از گذشته همت گماشت.

وی گفت: نگاه دولت و وزارت نفت به حل مشکلات زیست‌محیطی تالاب هورالعظیم، نگاه مثبتی است. خوشبختانه با تعامل سازنده با شرکت مهندسی متن توانستیم بحران زیست‌محیطی منطقه را کنترل کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان اظهار کرد: نفت نیز سرمایه ملی ما است و باید از میادین مشترک نفت منطقه بهره لازم را ببریم. زیرساخت‌های مورد نیاز منطقه که مغفول مانده، باید احیا و مهیا شوند و همچنین بحث استحکام پاسگاه‌های مرزی باید به جد دنبال شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار