تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۴۷۲۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل بنیاد حفظ آثار خوزستان:
مقاومت‌مردم‌دزفول در 8سال‌دفاع‌مقدس مستندسازی شود
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارز‌ش های دفاع‌مقدس استان خوزستان با اشاره به نقش مردم دزفول در دوران دفاع مقدس گفت: ایستادگی و مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس باید مستند سازی شود
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارز‌ش های دفاع‌مقدس استان خوزستان با اشاره به نقش مردم دزفول در دوران دفاع مقدس گفت: ایستادگی و مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس باید مستند سازی شود.

سردار محمد علیپور روز پنجشنبه در آئین افتتاح فاز نخست پارک موزه دفاع مقدس دزفول به مناسبت چهارم خرداد روز دزفول افزود:ایستادگی و مقاومت مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس الگویی ماندگار برای نسل آینده است که باید این امانت را به درستی جمع آوری ، مستندسازی و منتقل کرد.

وی از مردم دزفول که دلاورانه زیر بمباران موشکی ، هوایی و توپخانه ای دشمن ایستادگی کردند خواست آثار ، اسناد و خاطرات خود را از آن دوران در اختیار مرکز فرهنگی دفاع مقدس قرار دهند تا برای حفظ و نگهداری این آثار و انتقال به نسل آینده ، مستند سازی شوند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان ، آثار دفاع مقدس را گنجینه ای بیکران دانست و گفت: امروز دزفول باید آنچه را که از گذشته داشته برای حفظ و انتقال آنها به آیندگان به ودیعه بگذارد و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در این راستا آمادگی دارد تا آثار و اسناد مقاومت مردم دزفول را مستندسازی کند.

سردار علیپور از دزفول به عنوان نامی آشنا در مقاومت ، ایثار ، پشتیبانی از رزمندگان و ایستادگی در برابر دشمن نام برد و گفت: مردم دزفول چه در دوران انقلاب و چه در دوران جنگ تحمیلی و چه امروز که دشمن برای ضربه زدن به اسلام ناب محمدی(ص) وارد عمل شده در صحنه حضور داشته و دارند.

وی گفت: ملت بزرگ ایران فرهنگ ایثار و شهادت را از کربلا آموخت ، امروز شاهد یک حرکت نو و جدید برای بازگشت انسانیت به جهان هستیم که سرمنشا و کانون این حرکت و جوشش ایران اسلامی است که فرهنگ آن در دزفول و جبهه های نبرد شکل گرفت.
به پاس ایستادگی و مقاومت مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس چهارم خرداد به نام روز دزفول نامگذاری شده است.

دزفول در دوران دفاع مقدس مورد اصابت 176 موشک،2 هزار و 500 گلوله توپ و بیش از 400 حمله هوایی قرار گرفت و در این راه 2 هزار و 600 شهید تقدیم کرده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار