تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۴۷۲۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سردار حاجی‌زاده در دزفول:
موشک بالستیک زمین‌به‌زمین با نام دزفول ساخته می‌شود
یکی از برنامه‌ها ساخت موشک بالستیک زمین به زمین با نام دزفول است که پس از طراحی و بهره‌برداری، مرحله تولید انبوه این موشک در کشور آغاز می‌شود
موشک بالستیک زمین به زمین با نام فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به توجه به برنامه‎‌های دفاعی و موشکی کشور گفت: یکی از برنامه‌ها ساخت موشک بالستیک زمین به زمین با نام دزفول است که پس از طراحی و بهره‌برداری، مرحله تولید انبوه این موشک در کشور آغاز می‌شود.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده امروز در آئین تجلیل از نقش مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: توجه به برنامه‎‌های دفاعی و موشکی کشور جدی گرفته می‌شود و طرح‌های مختلفی در این زمینه با هدف تقویت توان نظامی ما اجرا می‌شود.

وی افزود: یکی از این برنامه‌ها ساخت موشک بالستیک زمین به زمین با نام دزفول است که پس از طراحی و بهره‌برداری از آن، مرحله تولید انبوه این موشک در کشور آغاز می‌شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: دشمن بعثی در 8 سال دفاع مقدس با حمایت کشورهای غربی سعی بر تضعیف کشور داشت ولی ایران اسلامی در تمام عرصه‌ها با هدف حمایت از انقلاب و کشور وارد عمل شدند و امروز نیز مطابق با همین روحیه اقدام و عمل می‌کنند.

وی گفت: نقش مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس ویژه و خاص بوده و ما باید بدانیم که اگر مردم دزفول و خوزستان نبودند بسیاری از شهرهای کشور اشغال شده بود.

سردار حاجی‌زاده بیان کرد: ایران اسلامی در اوج آمادگی نظامی و داخلی خود قرار دارد و کشور در حوزه دفاعی و نظامی به خودکفایی رسیده و پیشرفت‌های مهمی در این عرصه به ارمغان آمده است.

وی عنوان کرد: امروز با تکیه بر جوانان و  روحیه ملی خود در عرصه ساخت انواع تجهیزات نظامی و دفاعی شاهد پیشرفت گسترده‌ای هستیم و ما در این عرصه مسیر خود را ادامه می‌دهیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایستادگی ملت ایران و حمایت آمریکا از صدام را عامل طولانی شدن جنگ تحمیلی دانست و ادامه داد: اگر حمایت دشمنان ایران نبود جنگ ایران و عراق طی دو سال به پایان می‌رسید اما  ایران اسلامی با پایداری و مقاومت مردم خوزستان و دزفول با دشمن جنگید و در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل این رزمندگان اسلام بودند که  پیروزی‌های گسترده‌ای را به ثبت رساندند.

وی  با بیان این که ملت ایران حافظه‌ای قوی دارد و فراموش نمی‌کند که مهم‌ترین دشمن کنونی ما آمریکا است، افزود: مردم ایران اسلامی همواره پشتیبان اسلام و انقلاب بوده‌اند و حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات یک تجدید بیعت با راه انقلاب و مقام معظم رهبری بوده و این مشارکت پرشور طراحی‌های دشمن را برای نفوذ به کشور با شکست مواجه کرد.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد نقش مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس، ادامه  راه تهرانی مقدم‌ها و باکری‌ها را یک ضرورت دانست و  شرایط سخت آن روزها را عامل خودکفایی و تلاش برای خود کفایی تجهیزات دفاعی کشور برشمرد و تصریح کرد: کشور ما 17 هزار شهید موشکی در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده که بخش قابل توجهی از آنها اهالی دزفول بوده‌اند و ایستادگی مردم این شهر در دوران جنگ تحمیلی شایسته‌ی تقدیر است.

وی با بیان این که در ابتدای جنگ تحمیلی ما حتی ساده‌ترین سلاح را برای دفاع نداشیم اما در پایان جنگ به تاسی از تجربه‌ای که به دست آورده بودیم تیپ زرهی ایجاد کردیم و امروز به یک قدرت موشکی تبدیل شده‌ایم، گفت: مردم ایران اسلامی هیچ گاه اجازه تکرار حوادث تلخ را نمی‌دهند و با تکیه بر ارزش‌های اسلامی و انقلابی و رهنمودهای مقام معظم رهبری مسیر تحقق اهداف انقلاب و اسلام را  در عرصه داخلی و برون مرزی فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به این که توجه به برنامه نظامی و دفاعی کشور یک نیاز و ضرورت مهم داخلی و بین المللی است،  بیان کرد: توجه به توسعه و تولید انواع موشک و ساخت مراکز تولید آن با توجه به توان دخلی و با تکیه بر اراده متخصصان داخلی از جمله این برنامه است و در این حوزه ایران اسلامی مطابق نیازهای کشور اقدام می‌کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تحولات منطقه و لزوم تقویت توان نظامی به جهت حفاظت از مرزهای کشور، عنوان کرد: هم چنین ساخت سومین کارخانه زیر زمینی تولید موشک توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز مورد توجه گرفته است که بهره‌برداری از آن نیازهای کشور در زمینه تجهیزات دفاعی تا میزان قابل توجهی رفع می‌شود و با تقویت توان داخلی امکان پاسخ به خطرات برون مرزی برای ایران اسلامی بیش از گذشته فراهم می‌شود.

وی با بیان این که  امروز دشمنان می‌گوید باید تولید موشک متوقف شود چرا که کشور  تبدیل به یک قدرت برتر شده است، افزود: ما فراموش نخواهیم کرد که داعش و گروه‌های تکفیری ساخته‌ دست سیاست‌های آمریکایی‌ها در منطقه  هستند و به زودی تجهیزات نظامی  که عربستان با پرداخت وجوه بسیار سنگین  از آمریکا خریداری کرده است علیه خود عربستان به کار گرفته می‌شود.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به پیشرفت‌های نظامی کشور اظهار داشت: امروز به دلیل توجه و برنامه‌ریزی مناسب در مسیر خود کفایی تجهیزات دفاعی  در زمینه‌ تولید هواپیماهای بدون سرنشین جز کشورهای تراز نخست دنیا هستیم و کشور ما توانسته در حوزه‌های مختلف دریایی و دفاعی به سطح بالایی از خود کفایی نظامی دست یابد که این مقوله، شایسته تقدیر است.

وی  با تجلیل از نقش خانواده‌های شهدای موشکی و مقاومت مردم دزفول را در هشت سال دفاع مقدس، ادامه داد: ما باید به تجربیات 8 سال دفاع مقدس و مقاومت مردم در جبهه‌های داخلی و شهرهای کشور توجه ویژه داشته باشیم و بیش از گذشته انتقال پیام ایثار و مقاومت را به اقشار مختلف اجتماعی به ویژه جوانان مورد توجه قرار دهیم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار