تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۴۷۲۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون شرکت ایرانسل:
خوزستان رتبه دوم مصرف دیتا در کشور را داراست
تا پایان آذرماه امسال 1465 «نود» نسل 4 به شبکه استان خوزستان اضافه خواهد شد تا ظرفیت شبکه استان در حوزه پهن باند موبایل ارتقا پیدا کند
معاون شرکت ایرانسل با بیان اینکه تعداد مشترکین فعال ایرانسل در استان خوزستان بیش از 3 میلیون و 100 هزار نفر هستند، گفت: تا پایان آذرماه امسال 1465 «نود» نسل 4 به شبکه استان خوزستان اضافه خواهد شد تا ظرفیت شبکه استان در حوزه پهن باند موبایل ارتقا پیدا کند.

محمدرضا منصوری در آیین افتتاح مرکز تبادل ترافیک داده شبکه ملی اطلاعات و دروازه بین‌الملل اینترنت که 4 خرداد‌ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تعداد نودهای نسل 3 و 4 ایرانسل از تعداد BTSهای این شرکت در استان خوزستان پیشی گرفته است و در این زمینه به دنبال توسعه این نودها در خوزستان هستیم.

وی افزود: در حال حاضر 37 شهر استان خوزستان از پوشش نسل چهارم ایرانسل بهره‌مند هستند و در این راستا در برنامه داریم تا 15 شهر دیگر را نیز به پوشش نسل چهارم اضافه کنیم.

معاون شرکت ایرانسل تصریح کرد: ایرانسل تاکنون 1200 میلیارد تومان در استان خوزستان سرمایه‌گذاری کرده است که بیش از 588 میلیارد تومان آن در دولت یازدهم هزینه شده است. در این زمینه به دنبال سرمایه‌گذاری بیش از 414 میلیارد تومانی در استان خوزستان هستیم که امیدواریم تا پایان آذرماه در استان محقق شود.

منصوری عنوان کرد: استان خوزستان بعد از تهران بالاترین میزان مصرف دیتا در کشور را دارد و در این زمینه در رتبه دوم کشور قرار دارد این مساله و میزان بالای مصرف دیتا در استان خوزستان به دلیل پوشش دیتای مناسب ایرانسل در کل استان خوزستان، حتی در جاده‌ها است.

در ادامه این مراسم بابک مختاری رییس پارک علم و فناوری خوزستان، با بیان اینکه امیدواریم با برنامه‌ها و حمایت‌هایی که مد نظر دولت است، امواج انقلاب کسب‌وکاری به مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها برسد، گفت: این امواج خوشبختانه در حال حاضر نیز احساس می‌شود.

وی افزود: حدود 60 واحد در حوزه فناوری ICT در پارک علم و فناوری مرکز رشد دانشگاه شهید چمران فعال هستند که از این تعداد حدود 40 واحد شرکت دانش‌بنیان هستند.

مختاری تصریح کرد: هر سال شاهد رشد تعداد شرکت‌های IT در استان هستیم و با حمایت‌هایی که از آن‌ها می‌شود، امیدواریم برنامه‌ها و اقدامات خوبی را در این حوزه شاهد باشیم.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان خاطرنشان کرد: ساختمان جدید پارک علم و فناوری به‌طور کامل برای شرکت‌های IT و به‌عنوان برج IT  خوزستان در نظر گرفته خواهد شد تا شرکت‌ها بتوانند خدمات لازم را در این زمینه در این ساختمان ارائه دهند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار