تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۱۴۷۳۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر ارتباطات خبر داد:
بهبود قابل توجه کیفیت اینترنت در خوزستان تا ۲ ماه آینده
بهبود قابل توجه کیفیت سرویس اینترنت در استان خوزستان، شاخص اول راه‌اندازی دروازه اینترنت بین‌الملل در اهواز است که امیدواریم ظرف 2 ماه آینده محقق شود
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بهبود کیفیت اینترنت در خوزستان و استان‌های همجوار، مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم است، عنوان کرد: بهبود قابل توجه کیفیت سرویس اینترنت در استان خوزستان، شاخص اول راه‌اندازی دروازه اینترنت بین‌الملل در اهواز است که امیدواریم ظرف 2 ماه آینده محقق شود.

 محمدجواد آذری جهرمی در نشست خبری که شامگاه پنجشنبه، چهارم خردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: دروازه بین‌الملل اینترنت که امروز در اهواز مورد بهره‌برداری قرار گرفت، دروازه‌ای برای صادرات و واردات ارتباطات است.

وی تصریح کرد: استان خوزستان در زمینه مصرف اینترنت پنجمین استان کشور است. خوزستان برای دسترسی به اینترنت از طریق زیرساخت‌های نوین به سمت استان فارس یا استان تهران هدایت می‌شد و از آنجا به حوزه بازارهای بین‌الملل دسترسی پیدا می‌کرد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: با راه‌اندازی دروازه بین‌الملل اینترنت اهواز، دیگر لزومی ندارد که خوزستان برای اتصال و دسترسی به اینترنت به سمت شیراز یا تهران هدایت شود و از این لحاظ گردش اضافی داشته باشد.

آذری جهرمی با بیان اینکه بهبود کیفیت اینترنت در خوزستان و استان‌های همجوار، مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم است، عنوان کرد: بهبود قابل توجه کیفیت سرویس اینترنت در استان خوزستان، شاخص اول راه‌اندازی دروازه اینترنت بین‌الملل در اهواز است که امیدواریم ظرف 2 ماه آینده محقق شود.

وی با تاکید بر لزوم تلاش برای صادرات محتوا به بازارهای منطقه، بیان کرد: با توجه به تمایل زیادی که در کشورهای همسایه و به‌ویژه عراق  برای استفاده از محتواهای تولید ایران وجود دارد، باید از طریق استقرار گذرگاه‌هایی در نزدیکی کشورهای همسایه، این امکان ایجاد شود تا ایران کمترین فاصله را از نظر کیفیت شبکه‌ای با کشورهای همسایه داشته باشد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: استقرار  گذرگاه بین‌الملل در اهواز و اتصال این گذرگاه به بازار کشور عراق از طریق مرز فاو موجب بهبود قابل توجه کیفیت سرویس‌های ارتباطی بین دو کشور ایران و عراق می‌شود. در حال حاضر برای این سرویس حدود 20 مگ ظرفیت وجود دارد که تا یک ماه آینده 60 مگ دیگر به آن افزوده خواهد شد.

آذری جهرمی گفت: بسیار خرسندیم که مشکلات امنیتی در کشور عراق در آستانه رفع و همچنین تروریسم در حال محو شدن است؛ بنابراین به منظور در اختیار گرفتن بازار این کشور در حوزه ارتباطات، لازم است خود را در زمینه سرویس‌دهی‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تقویت کنیم.

وی با بیان این‌که هر نوع تکنولوژی دارای مزایایی قابل توجه و همچنین برخی تهدیدات است، اظهار کرد: طبیعتا مزایای بهره‌گیری از خدمات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار زیاد، و تمهیدات بسیاری برای امنیت‌بخشی به فضای مجازی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: در گذشته با هر انتخابات یا رخداد مورد توجه در کشور،  همواره با حملات به سایت‌های خبری، این سایت‌ها از دسترس خارج می‌شدند؛ به طوری که یکی از چالش‌های سایت‌های خبری در آستانه انتخابات یا رخدادهای مشابه، تهدید به حمله بود. در آن دوران، قطع دسترسی سایت مورد نظر به اینترنت حداکثر سپر دفاعی ما در برابر این تهدیدها و حمله‌ها بود.

آذری جهرمی ادامه داد: امسال در ایام برگزاری انتخابات،  شدیدترین حملات به سایت‌های خبری در  تاریخ انتخابات و رخدادهایی مشابه انتخابات را تجربه کردیم، با این وجود به علت تأمین سپر بلایی در این حوزه امسال خوشبختانه شاید برای یک دقیقه هم هیچ سایت خبری چه در داخل و چه در خارج از دسترس خارج نشد و در این ایام سرویس‌های تمام سایت‌های خبری با هر گرایش و جناحی دایر بود.

وی با اشاره به تشکیل مراکز امنیت سایبری در تمام اپراتورهای تلفن همراه، عنوان کرد: با توجه به اینکه امروزه عدم دسترس‌پذیری شبکه‌ها یکی از مخاطرات امنیتی است، باید توجه بیشتری به استقرار نظام امنیت شبکه شود؛ بنابراین در دسترس نگه داشتن سامانه‌ها یک بعد امنیت است و باید فکری برای این موضوع کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: بروز اختلال در زمان حملات سایبری موضوعی طبیعی است اما نکته حائز اهمیت میزان آمادگی و آسیب‌پذیری و قدرت عکس‌العمل ما در برابر این حمله‌ها است.

آذری جهرمی با بیان این‌که شکایاتی نسبت به شاخص‌های کیفی ما وجود دارد، گفت: میزان شکایت از هیچ شبکه‌ای هرگز به صفر نمی‌رسد. ما به‌صورت دائم در حال پایش شاخص‌های کیفی هستیم؛ بخشی از بحث کیفیت خدمات به سرویس‌دهنده‌ها، بخشی به اپراتورها و بخشی نیز به زیرساخت‌های موجود بستگی دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار