تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۴۷۳۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توافق جدید دولت و مجلس/گوشت ۲۱هزار تومانی در راه است
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به افزایش مصرف مواد غذایی در ماه مبارک رمضان و احتمال رشد قیمتی کالا‌ها نشست نظارتی با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی برگزار شده است.
گوشت قرمز
 علی محمد شاعری در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: تمامی مسئولان بخش تنظیم بازار وزارتخانه مربوطه ضمن حضور در این جلسه برنامه‌های تنظیم بازار ماه مبارک رمضان را نیز به نمایندگان مردم در مجلس ارائه کردند.

وی اظهار داشت: در نشست نظارتی پس از اظهار نظر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و تبادل نظر، تصمیم‌های مناسبی برای تنظیم بازار این ماه گرفته شد.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس دهم گفت: در این جلسه مقرر شد مرغ منجمد به ازای هر کیلوگرم پنج هزار و 700 تومان از طریق فروشگاه‌های زنجیره ای، شرکت‌های تعاونی مصرف کارگری و کارمندی به دست مصرف کنندگان برسد.
وی افزود: هر سال شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی مرغ‌های تولیدی مازاد برنیاز مصرف داخلی را با هدف حمایت از مرغداران و تنظیم بازار خریداری، ذخیره سازی و در مواقع ضرور در جامعه توزیع می‌کند.
شاعری در ادامه از توزیع روزانه دو تا سه هزار تن لاشه گوشت قرمز بصورت منجمد به قیمت هر کیلوگرم 21 هزار تومان در ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر این اقلام پر مصرف دیگر منجمله برنج (وارداتی) به قیمت هر کیلو دو هزار تومان، شکر به صورت فله‌ای به قیمت دو هزار و 850 تومان و به شکل بسته بندی دو هزار و 950 تومان و هر کیلو روغن خوراکی نیز پنج درصد کمتر از قیمت بازار در اختیار روزه داران قرار می‌گیرد.
وی افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته پیش بینی می‌شود در عرضه کالاهای پرمصرف ماه مبارک رمضان مشکل خاصی در کشور وجود نداشته باشد.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: تنظیم بازار کالاهای اساسی برعهده وزارت جهاد کشاورزی، ولی نظارت بر کیفیت و نحوه عرضه و کنترل قیمت‌ها برعهده سازمان‌های نظارتی مانند سازمان حمایت، وزارت بهداشت، تعزیرات حکومتی و ... است.
وی در ادامه قیمت مرغ گرم به ازای هر کیلو هفت هزار و 500 تومان را مناسب دانست و گفت: هم اکنون نرخ برنج داخلی در کشور بالا و در این زمینه تذکراتی به وزارت جهاد کشاورزی به منظور کنترل و متعادل سازی قیمت‌ها داده شده است.
شاعری افزود: در حال حاضر تفاوت فاحش قیمتی بین خرید و فروش برنج ایرانی در بازار مشاهده می‌شود از اینرو می‌طلبد این وزارتخانه کنترل و نظارت بیشتری در بازار مورد اشاره داشته باشد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار