تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۴۷۳۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به همت کانون انجام شد
پرواز بادبادک‌های آزادی بر فراز آسمان شلمچه
به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بادبادک‌های آزادی هم‌زمان با سال روز آزادسازی خرمشهر بر فراز آسمان شلمچه به پرواز درآمد
خوزنیوز: به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بادبادک‌های آزادی هم‌زمان با سال روز آزادسازی خرمشهر بر فراز آسمان شلمچه به پرواز درآمد.

 به گزارش خوزنیوز؛ به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اعضا 8 مرکز کانون پرورش فکری در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با حضور در یادمان شهدای شلمچه با پرواز بادبادک‌های آزادی به شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در این مراسم که با شعار «من انقلابی‌ام» برگزار شد گفت: حماسه آزادسازی خرمشهر که در سوم خردادماه سال 1361 با رشادت و سلحشوری رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس رقم خورد، یکی از شکوهمندترین نقاط عطف تاریخی ملت ایران به شمار می‌رود.

غلامرضا شنبدی افزود: سوم خرداد روز مقاومت ایثار و پیروزی، ارزشمند ملت ایران با بهره‌گیری و الهام از مکتب مقاومت و استکبارستیزی حضرت امام حسین (علیه‌السلام) و امام خمینی (رحمه‌الله علیه) است و از این‌رو یادآوری تاریخ هشت سال دفاع مقدس و حوادث و رخدادهای متنی و پیرامونی آن برای نسل‌های جامعه اسلامی یک اصل مهمی است که در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در طول سال با اجرای فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی همچون: قصه‌گویی، معرفی شخصیت‌های شهدای جنگ تحمیلی، شعرخوانی، نمایش عروسکی، پخش فیلم، کارگاه نشریه دیواری، کتاب‌خوانی، نقاشی، سفالگری و ... به آن پرداخته می‌شود.

وی با تأکید بر حفظ و ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و زنده نگه‌داشتن حماسه مقاومت، ایثار و مجاهدت فرزندان ملت ایران در جنگ تحمیلی هشت‌ساله یادآور شد: خرمشهر با ایمان به خدا و ولایتمداری آزاد شد و ما در کانون در تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان به این دو اصل مهم توجه ویژه داریم.

در ادامه این مراسم اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان‌های آبادان و خرمشهر بر روی پارچه به یاد رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس نقاشی کشیدن و پس زیارت یادمان شهدای شلمچه و قرائت فاتحه این اثر هنری را به‌پاس رشادت‌ها و قهرمانی‌های آن‌ها بر دیوارهای این یادمان نصب کردند.

در بخش دیگری از این مراسم پوستر" شهر خون" کاری از اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ خرمشهر، خرمشهر به یادمان شهدای شلمچه اهدا شد.

گفتنی است؛ هم‌زمان با سوم خردادماه به مناسبت آزادسازی خرمشهر 60 مرکز ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان با شعار «من انقلابی‌ام» با حضور کودکان و نوجوانان، فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی همچون: قصه‌گویی، معرفی شخصیت‌های شهدای جنگ تحمیلی، شعرخوانی، نمایش عروسکی، پخش فیلم، کارگاه نشریه دیواری، کتاب‌خوانی، نقاشی و سفالگری را اجرا کردند.
:
:
:
آخرین اخبار