تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۴۷۳۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده یگان حفاظت از جنگل های کشور:
پایگاه اطفای حریق منابع طبیعی در خوزستان راه اندازی می شود
یک پایگاه اطفای حریق منابع طبیعی و یک مرکز استقرار بالگرد تا پایان امسال در خوزستان راه اندازی می شود
فرمانده یگان حفاظت از جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: یک پایگاه اطفای حریق منابع طبیعی و یک مرکز استقرار بالگرد تا پایان امسال در خوزستان راه اندازی می شود.

سرهنگ قاسم سبزعلی دوشنبه در حاشیه شورای بحران خوزستان در سالن شهید رجایی اظهار کرد: راه اندازی پایگاه های اطفای حریق از اولویت های این سازمان است و این مسئولیت را برعهده می گیریم که یک پایگاه اطفای حریق ار خوزستان با محوریت چند استان، امسال در خوزستان راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه پایگاه اطفای حریق در استان های گلستان، کرمانشاه، ایلام و گیلان پیش از این راه اندازی شده، افزود: با توجه به اینکه مسئولان استانی برای در اختیار گذاشتن ساختمان اعلام آمادگی کرده اند، در اینصورت ما نیز آمادگی داریم تجهیز این مرکز را عهده دار شویم.

سبزعلی همچنین گفت: بر اساس هماهنگی های انجام شده در سال گذشته، امسال قرار است 14 نقطه بحرانی برای استقرار بالگرد در کشور در نظر گرفته شود که یکی از نقاط در خوزستان و احتمالا در دزفول خواهد بود.

وی در ادامه درباره مشکل کمبود نیرو در سازمان جنگل ها اظهار کرد: با هماهنگی با نیروهای مسلح قرار است طی سال های 96 و 97 و 98 تعداد 500 نفر از نیروهای وظیفه تحصیلکرده درد اختیار این سازمان قرار گیرد که پیش بینی می کنیم کمک زیادی به این سازمان شود.

*افزایش آتش سوزی ها در خوزستان

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور همچنین در شورای بحران خوزستان با موضوع بررسی آتش سوزی های اخیر در خوزستان گفت: پارسال 55 فقره آتش سوزی در جنگل های کشور با وسعت یک هزار و 296 هکتار اتفاق افتاده و امسال نیز 10 فقره آتش سوزی با وسعت 271 هکتار رخ داده است.

وی افزود: اگر چه در سال های اخیر شاهد کاهش آتش سوزی در جنگل های کشور بودیم، اما این حوادث در خوزستان افزایش داشته است.

سبزعلی با اشاره به برنامه توسعه ششم اظهار کرد: این برنامه نگاه ویژه ای به حریق جنگل ها به ویژه در زمینه اعتبارات دارد.

وی با بیان اینکه در زمان حریق همه دستگاه ها موظف هستند امکانات خود را در اختیار مهار آتش قرار دهند گفت: عملکرد دستگاه ها در زمان حریق نیاز به آسیب شناسی دارد، در غیراینصورت نمی توان در زمان به درستی عمل کرد.

سبزعلی تاکید کرد: پارسال 16 دستگاه خودرو به اطفای حریق اختصاص داده شده و آمادگی تامین اعتبار در این زمینه را داریم.

*یک هکتار جنگل، سپر 80 تن غبار

مشاور سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آتش سوزی در منابع طبیعی، خواستار تشکل ستادهای بحران شهرستانی در خوزستان شد.

حسین سلیمانی با اشاره به اهمیت حفاظت از جنگل ها اظهار کرد: هر هکتار جنگل می تواند 80 تن گرد و غبار و ذرات معلق در هوا را جذب کند و رسوب دهد، بنابراین با توجه به شرایط هوای مناطق غربی کشور و به ویژه خوزستان این مساله قابل توجه است.

وی با بیان اینکه حریق در منابع طبیعی یک حادثه غیرمترقبه نیست بلکه یک حادثه پیش بینی شده است افزود: اگر یک سوم هزینه پرواز یک بالگرد به پیشگیری از حریق اختصاص داده شود، می توان جلوی بسیاری از آتش سوزی ها را گرفت.

بر اساس این گزارش، خوزستان دارای 970 هزار هکتار جنگل طبیعی و 63 هزار هکتار جنگل دست کاشت است.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
0
خدا را شکر گزارم که به اتفاق بستگان در روستای لادرازی از توابع بخشداری مرکزی مسحدسلیمان در فروردین ماه توانستیم آتش سوزی در قسمت حفاظت شده روستا که در مسیر صعبالعبور بود از ساعت 1بامداد لغایت 3 بامداد مهار کنیم .تقدیم به شهدای محیط بان کشور
:
:
:
آخرین اخبار