تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۱۴۷۳۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دادرس باغملکی جان همکلاسی خود را نجات داد
دانش‌آموز باغملکی عضو تیم دادرس این شهرستان جان همکلاسی خود را نجات داد
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: دانش‌آموز باغملکی عضو تیم دادرس این شهرستان جان همکلاسی خود را نجات داد.

به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، علی پهلوان اظهار کرد: چند روز پس از پایان یافتن طرح آموزش دانش‌آموزان در مدارس توسط مربیان هلال احمر، یکی از این دانش‌آموختگان برگزیده مسابقات شهرستانی و استانی با انجام چندین مرحله عملیات احیای قلبی - ریوی موفق شد جان همکلاسی خود را که دچار ایست قلبی تنفسی شده بود، از مرگ حتمی نجات دهد.

وی افزود: «دنیا درویش عالی» دانش‌آموز مدرسه دخترانه عفت باغملک که از طریق همکلاسی‌هایش متوجه بیهوشی یکی از دانش‌آموزان همکلاسی‌اش در حیاط مدرسه شده، با دیدن این صحنه به کمک وی رفته و با انجام کمک‌های اولیه و احیا، زندگی را به همکلاسی‌اش بازگرداند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: این داردس باغملکی با حضور بر بالین دانش‌آموز بیهوش‌شده، ابتدا اقدام به ارزیابی شرایط حیاتی و سپس از طریق ماساژ قلبی و تنفس مصنوعی، وی را احیا می‌کند و به زندگی بر می‌گرداند.

پهلوان گفت: دادرس طرحی ملی برای آموزش کمک‌های اولیه است که با همکاری آموزش و پرورش در مدارس اجرا می‌شود. بعد از اجرای این طرح تاکنون چندین نفر از هموطنان به دست همین دانش‌آموزان آموزش‌دیده نجات پیدا کرده‌اند و این خود برگ زرینی از خدمات هلال احمر است.
:
:
:
آخرین اخبار