تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۱۴۷۳۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره دامپزشکی دزفول خبرداد:
کشف ۳ فقره کشتار غیر مجاز دام در دزفول
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول از کشف سه فقره کشتار غیر مجاز دام در شهرهای تابع دزفول خبر داد
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول از کشف سه فقره کشتار غیر مجاز دام در شهرهای تابع دزفول خبر داد.

محسن ورجاوند اظهار کرد: اکیپ های بهداشتی این اداره به صورت مستمر واحدهای فعال در تهیه، تولید، نگهداری و توزیع مواد غذایی با منشا دامی را تحت کنترل قرار داده و در این راستا سه فقره کشتار غیر مجاز گوسفند در دو واحد قصابی در شهرهای تابعه این شهرستان کشف و ضبط کردند.

وی افزود: این دو واحد با تنظیم شکوائیه این اداره به دادستانی شهرستان دزفول معرفی شدند.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول همچنین از کشتار غیرمجاز شتر در یک واحد مسکونی خبر داد و افزود: با توجه به بازرسی های صورت گرفته و دریافت اطلاعات از نیروهای مردمی مبنی بر کشتار غیر مجاز یک شتر در یک واحد مسکونی متعلق به یکی از قصابان، بازرسان بهداشتی با مجوز قضائی به مراه نیروهای انتظامی به محل مورد نظر رفته و لاشه شتر کشتار شده ضبط و به علت بیمار بودن به طور کامل معدوم شد.

ورجاوند عنوان کرد: بیماری های مشترک عمدتاً از طریق مصرف فرآورده های خام دامی ناسالم به انسان سرایت می کند و شهروندان باید هنگام خرید گوشت قرمز به مهر بهداشتی و لیبل مشخصات که تائید کننده سلامت لاشه است توجه داشته باشند.

وی یادآورشد: کشتار های غیر مجاز دام یکی از راه های انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام بوده و به منظور حفظ بهداشت عمومی و سلامت شهروندان با متخلفان در این خصوص برخورد می شود.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول در پایان تاکیدکرد: شهروندان به منظور حفظ بهداشت عمومی هرگونه مورد مشکوک را به این اداره اعلام کنند.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
0
0
وجدانن بیارینشون اویزونشون کنین
:
:
:
آخرین اخبار