تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۱۴۷۳۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قنواتی خبر داد؛
ارسال 186 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
آثار نهایی راه‌یافته به بخش خیابانی فردا (هفتم خرداد ماه) و گروه‌های واجد شرایط برای حضور در بخش صحنه‎ای نیز دهم خردادماه اعلام می‎شوند
دبیر بیستمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر با بیان این ‎که امسال 186 طرح و نمایشنامه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، افزود:‌ آثار نهایی راه‌یافته به بخش خیابانی فردا (هفتم خرداد ماه) و گروه‌های واجد شرایط برای حضور در بخش صحنه‎ای نیز دهم خردادماه اعلام می‎شوند.

همایون قنواتی اظهار کرد: 186 اثر از 28 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که این تعداد اثر در مجموعِ دو بخش خیابانی و صحنه‌ای هستند.

وی بیان کرد: فردا (یک‌شنبه) هیات بازبینی جشنواره، آثار نهایی راه‌یافته به بخش خیابانی را مشخص و اعلام خواهد کرد؛ این در حالی است که دهم خردادماه نیز نتایج بخش صحنه‌ای و گروه‌های واجد شرایط برای حضور در این بخش معرفی می‌شوند.

دبیر بیستمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر یادآوری کرد: این جشنواره با قدمتی 20 ساله به منظور پاسداشت و گرامیداشت یاد و خاطره جانبازان، ایثارگران و شهدایی برگزار می‌شود که با قهرمانی‌های خود خلق حماسه و خرمشهر قهرمان را آزاد کردند.

وی افزود: گروه‌های نمایشی نیز هر سال برای حفظ یاد و خاطره این عزیزان سعی می‌کنند با تولید آثار فاخر نمایشی، این جشنواره را زنده نگه دارند و اکنون نیز این جشنواره به جشنواره‌ای بسیار معتبر در سطح ملی تبدیل شده است و هر سال نیز گروه‌های زیادی از این جشنواره استقبال کرده‌اند و حضور خود را با ارسال آثار نمایشی به ثبت رساندند.

قنواتی با بیان این‎ که طی سال‌هایی که از برگزاری این جشنواره می‌گذرد فضای جدیدی در آثار نمایشی به وجود آمده است، عنوان کرد: در این سال‌ها نویسندگان، نمایشنامه‎نویسان و بازیگران، آثاری مرتبط با دفاع مقدس و با یادآوری حماسه‌های خلق‌شده در آن ایام ارایه کرده‌اند و به واسطه آن به رونق فضاهای نمایشی در این حوزه کمک شایانی کرده‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد: جشنواره تئاتر فتح خرمشهر که به مناسبت آزادسازی این شهر عزیز هر سال در حال برگزاری است و از سوی هنرمندان و مردم نیز مورد استقبال قرار می‌گیرد، در سال‌های آتی نیز با شور، شوق و نشاط برگزار شود تا بتوانیم پذیرای آثار بیشتری از هنرمندان باشیم.

دبیر بیستمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر در خصوص سالن‌هایی که این دوره از جشنواره قرار است در آن‌ها برگزار شود توضیح داد: در حال حاضر منتظر هستیم تا تعداد آثار نمایشی راه‌یافته به بخش نهایی مشخص شود تا سالن‎های اجرا را تعیین کنیم؛ با این همه، در مجموع قرار است نمایش‌ها در پنج سالن برگزار شود. ضمن این‌که کارهای خیابانی هم قرار است در مراکز مختلف شهرهای آبادان و خرمشهر اجرا شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پلاتوی جدیدی در دو شهر آبادان و خرمشهر قرار است احداث شود، گفت: بله؛ طراحی‌های این پلاتوها انجام شده است و به محض این‌که تامین اعتبار آن‌ها صورت گیرد، آن را عملی خواهیم کرد.

بیستمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر از دهم تا چهاردهم تیر ماه 96 برگزار خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار