تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۱۴۷۳۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توصیه‌های برای روزه‌داری در وضعیت آب و هوایی خوزستان
با توجه به شرایط آب و هوایی خوزستان روزه‌داران وعده سحر را مصرف کنند و در این وعده از میوه‌جات، سبزیجات به ویژه هندوانه برای حفظ آب بدن استفاده کنند
سرپرست مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه بهترین راه، رعایت صحیح تغذیه در ماه مبارک رمضان است، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی خوزستان روزه‌داران وعده سحر را مصرف کنند و در این وعده از میوه‌جات، سبزیجات به ویژه هندوانه برای حفظ آب بدن استفاده کنند.

شکرالله‌ سلمان‌زاده اظهار داشت: خوزستان از نظر آب‌وهوایی شرایط خاص و دمای بالایی دارد همچنین با توجه به اینکه فاصله زمانی بین سحر و افطار نزدیک به 17 ساعت است بنابراین روزه‌داران خوزستانی باید به تغذیه خود توجه ویژه ‌کنند.

وی بابیان اینکه بهترین راه، رعایت صحیح تغذیه در ماه مبارک رمضان است، افزود: روزه‌داران خوزستانی حتما وعده سحر را مصرف کنند و در این وعده از میوه‌جات، سبزیجات به ویژه هندوانه با توجه گرمی هوا استفاده کنندتا آب بدن حفظ شود.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: روزه داران خوزستانی از خوردن موادغذایی در وعده سحری مانند گوشت‌های فرآوری شده سوسیس و کالباس که موجب کم‌آبی بدن در طول روز شود، خودداری کنند و بیشتر از کربوهیدارت‌هایی که دیرهضم هستند، استفاده کنند.

وی با بیان اینکه روزه‌دارن خوزستانی از مصرف قهوه و چای در وعده سحر اجتناب کنند، عنوان کرد: در وعده‌ افطار یک غذای ساده مصرف شود و پس از فاصله یک ساعته شام را مصرف کنند البته باید در فاصله افطار تا سحر به میزان کافی آب مصرف شود.

سلمان‌زاده با اشاره به کاهش کیفیت هوا در اثر گرد و خاک امروز در استان بیان کرد: گروه‌های پرخطر از جمله کودکان، بیماران قلبی و ریوی و همچنین زنان باردار از منزل خارج نشوند و در صورت خروج از ماسک استفاده کنند؛ از انجام فعالیت‌های سنگین در روزهای گردو خاکی اجتناب شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار