تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۱۴۷۴۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس پلیس فتا استان خوزستان خبر داد:
هتک حیثیت نتیجه کینه توزی
با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان خوزستان شخص ناشناسی که در فضای مجازی اقدام به هتک حیثیت و متعاقب آن توهین و افترا نموده بود شناسایی و تحویل مقامات قضایی گردید
رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان خوزستان شخص ناشناسی که در فضای مجازی اقدام به هتک حیثیت و متعاقب آن توهین و افترا نموده بود شناسایی و تحویل مقامات قضایی گردید.

سرهنگ حسنوند در اینباره گفت: هتک حیثیت یکی از ناهنجاری‌های اخلاقی است و امروزه با شکل گیری ارتباطات اجتماعی گسترده در دنیای مجازی افرادی با انجام اعمال سوء موجب لطمه به آبروی اشخاص می‌شوند، همچنین بعضا مشاهده شده افرادی به انگیزه انتقام اقدام به توهین و ایجاد مزاحمت برای سایرین می‌نمایند.
 
وی افزود: چندی پیش شخصی به این پلیس مراجعه نموده و بیان داشت، مدتی است متوجه شده‌ام در فضای مجازی شخصی مرا مورد تهمت قرار داده و باعث هتک حیثیت اینجانب شده است، لذا خواستار شناسایی عامل آن می‌باشم.
 
سرهنگ حسنوند گفت: پس از اخذ پرونده و انجام اقدامات فنی توسط کارشناسان این پلیس و همچنین اظهارات شاکی، تحقیقات لازم در این خصوص صورت پذیرفت و طبق گزارشات ارسالی به مقام محترم قضایی دستور احضار متهم به این پلیس صادر گردید.
 
این مقام انتظامی افزود: در راستای اجرای دستور مقام  محترم قضایی مبنی بر احضار متهم، فرد خاطی به این پلیس فراخوانده شد و در بازجویی‌های فنی و تخصصی صورت گرفته توسط افسران این پلیس و با ارئه مستندات و ادله موجود، وی به بزه انتصابی اعتراف و انگيزه خود را کينه قبلي با شاکي‌ عنوان نمود.
 
رئیس پلیس فتا استان خوزستان در پایان گفت: اظهار نظرهای توهین آمیز در صفحات کاربران از نظر قانون جرم محسوب می‌شود و این موضوع در قانون جرائم رایانه‌ای در نظر گرفته شده و پلیس فتا به عنوان ضابط قضایی موظف به رسیدگی به شکایت کاربران می‌باشد،  همچنین طبق ماده 16 قانون جرایم رایانه ای، مرتكبان این جرم به عنوان یكی از مصادیق هتك حرمت شناخته شده و به حبس از 91 روز تا 2 سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر 2 مجازات محكوم می‌گردند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
:
:
:
آخرین اخبار