تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۴۷۴۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون آموزشی دانشگاه خبر داد:
تغییر زمان‌بندی انتخاب واحد در دانشگاه شهید چمران
برای حفظ کیفیت آموزشی و از دست ندادن فرصت سه هفته اول آغاز سال تحصیلی با تصمیم شورای آموزش دانشگاه، زمان انتخاب واحد نیم‌سال اول از شهریور به خردادماه تغییر کرد
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص تغییر زمانبندی انتخاب واحد دانشجویان از شهریور به خردادماه، گفت: برای حفظ کیفیت آموزشی و از دست ندادن فرصت سه هفته اول آغاز سال تحصیلی با تصمیم شورای آموزش دانشگاه، زمان انتخاب واحد نیم‌سال اول از شهریور به خردادماه تغییر کرد.

دکتر عبدالله پارسا در خصوص تغییرات در زمان انتخاب واحد نیم‌سال اول سال تحصیلی 96 - 97 در این دانشگاه اظهار کرد: شورای آموزشی دانشگاه بنا به مصالحی که برای حفظ کیفیت آموزش و ایجاد فرصتی برای دانشجویان نسبت به اینکه برای انتخاب واحد خود تصمیم بهتری بگیرند، این تصمیم را گرفته است.

وی با بیان اینکه شرایط دانشگاه ایجاب می‌کرد که تقویم آموزشی اصلاح شود، گفت: انتخاب واحد در شهریورماه سبب می‌شد که سه هفته از نیم‌سال اول از دست برود به این صورت که هفته اول صرف انتخاب واحد و هفته دوم صرف حذف و اضافه و هفته سوم توسط دانشجویان تعطیل می‌شد؛ بنابراین برای حفظ فرصت این سه هفته و کیفیت آموزشی زمان انتخاب واحد به خرداد تغییر کرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: این تصمیم چندین سال پیش گرفته شده، اما به‌دلیل مشکلی که در زیرساخت‌های دانشگاه وجود داشت اجرای آن ممکن نبود؛ اکنون زیرساخت‌ها بهبود یافته و مشکل اینترنت رفع شده و سیستم‌های انتخاب واحد و پرداخت شهریه به‌طور کامل الکترونیکی شده است.

پارسا درباره انتخاب واحد پیش از اعلام نتایج امتحانات، عنوان کرد: این اتفاق جدیدی نیست و در نیم‌سال دوم همواره چنین شرایطی تقریباً حاکم است و دانشجویان از نمرات درسی خود به‌طور کامل مطلع نیستند، اما اکنون با توجه به اینکه مهلت حذف و اضافه در شهریورماه است دانشجویان 3 ماه فرصت دارند تا تصمیم بگیرند؛ همچنین هر دانشجو به‌طور تقریبی از وضعیت خود مطلع است.

وی افزود: امسال دانشجویان می‌توانند به جای 2 درس، تا سه درس حذف و اضافه کنند؛ بنابراین مشکلی برای درس‌هایی که پیش‌نیاز دارند وجود ندارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: زمان انتخاب واحد دانشجویان ورودی 93 و ماقبل هشتم خرداد، ورودی 94 نهم خرداد و ورودی 95 دهم خردادماه است؛ همچنین زمان حذف و اضافه برای این دانشجویان به ترتیب از 20 تا 22 شهریور در نظر گرفته شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار