تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۴۷۴۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خرید یک میلیون و 340 هزار تن محصول گندم در خوزستان
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 از خرید یک میلیون و 340 هزار تن گندم تضمینی به ارزش 16 هزار و 725 میلیارد ریال از کشاورزان خوزستان خبر داد
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 از خرید یک میلیون و 340 هزار تن گندم تضمینی به ارزش 16 هزار و 725 میلیارد ریال از کشاورزان خوزستان خبر داد.

سیاوش حسین‌پور اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و 340 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی افزود: شرکت غله با بهره‌گیری از 98 مرکز خرید، گندم را در قالب 167 هزار و 500 محموله خریداری و ذخیره‌سازی کرده است که از این میزان یک میلیون و 176 هزار تن گندم معمولی و 164 هزار تن گندم دروم بوده است.

حسین پور بیان کرد: در سال جاری این شرکت با استفاده از فضای استاندارد ذخیره‌سازی شامل سیلوهای بخش دولتی و خصوصی با ظرفیتی بالغ بر یک میلیون و 80 هزار تن، نسبت به ذخیره‌سازی گندم اقدام کرده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 بیان کرد: با سیاستگذاری‌های مطلوب و همه جانبه دولت، تلاش‌های بی‌وقفه مسئولان شرکت بازرگانی دولتی ایران و مساعدت‌های بی‌دریغ بانک کشاورزی تاکنون 9773 میلیارد ریال وجه بابت گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: مراکز خرید، گندم معمولی را با افت مفید 4 درصد و غیرمفید 2 درصد با قیمت 13000 ریال و با همین میزان افت، گندم دروم را با قیمت 13300 ریال خریداری می‌کنند.

حسین پور خاطرنشان کرد: خرید گندم تنها در شهرستان ایذه در حال انجام و رو به اتمام است و استان خوزستان تاکنون بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را در کشور داشته است. در این میان شهرستان شوش بیشترین خرید و شهرستان ایذه کمترین میزان خرید را داشته‌اند.

وی گفت: دانه روغنی كلزا نيز در اين استان، همزمان با خريد تضمينی گندم، خريداری می‌شود و تاكنون 18 هزار و 463 تن از اين محصول، از كلزاكاران خريداری شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار