تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۴۷۴۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار اندیکا:
عامل ۹۹ درصد آتش سوزی جنگل های اندیکا انسانی هستند
فرماندار اندیکا گفت: ۹۹ درصد از آتش سوزی های منطقه از سوی عوامل انسانی صورت می گیرد
فرماندار اندیکا گفت: ۹۹ درصد از آتش سوزی های منطقه از سوی عوامل انسانی صورت می گیرد.

منوچهر ورناصری اظهار کرد: ۱۷۰ هزار هکتار جنگل و ۵۰ هزار هکتار مرتع در اندیکا داریم. امکانات و نداشتن زیرساخت ها، کمبود نیروی انسانی و تجهیزات از جمله مشکلات ما است.منابع طبیعی شهرستان اندیکا سه نیرو با یک ماشین برای ۲۲۰ هزار هکتار جنگل و مرتع چه کاری می تواند انجام دهد؟

ورناصری بیان کرد: ۹۹ درصد از آتش سوزی های منطقه از سوی عوامل انسانی صورت می گیرد و ۵۵ هزار هکتار از مناطق حفاظت شده نیز توسط برخی از مردم اشغال می شود و حتی آنها را اجاره می دهند. در منطقه دشت گل که سال گذشته آتش سوزی انجام شد اصلا نمی توانستیم نزدیک جنگل شده و حتی بلوط های با عمر ۳۰۰ سال جلوی چشمان ما تلف می شده و واقعا آدم با دیدن این صحنه هلاک می شد.

وی عنوان کرد: ساخت پایگاه اطفای حریق در این شهرستان واقعا نیاز است و ما در کل شهرستان تنها یک خودروی آتش نشانی داریم. با همین کمبود نیرو و تجهیزات باز هم تمام تلاش خود را برای انجام کارها به نحو احسن انجام دهیم.

فرماندار اندیکا ادامه داد: جهاد کشاورزی قول داده بود تا تعدادی نیرو برای کمک به منابع طبیعی بدهد ولی نمی دانم واقعا به کجا رسیده است. جنگل های جنوب تا شمال تفاوت های بسیاری دارد و وقتی بلوط های با بالای ۲۰۰ سال عمر از بین برود آیا می توان درختی را با این ارزش جایگزین کرد. به اعتبار، تجهیزات و امکانات بسیار بیشتری نیاز داریم چون با دست خالی نمی توان آتش را اطفا کرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار