تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۱۴۷۴۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نشت گاز در واحد بهره برداری مارون 1 در اهواز مهار شد
مدیر عامل شرکت نفت و گاز مارون گفت: نشت گاز در واحد بهره برداری مارون 1 روستای نمره 3 کوپال در اطراف اهواز مهار شد
مدیر عامل شرکت نفت و گاز مارون گفت: نشت گاز در واحد بهره برداری مارون 1 روستای نمره 3 کوپال در اطراف اهواز مهار شد.

جهانگیر پورهنگ روز یکشنبه در خصوص این خبر اظهار کرد:این نشتی ساعت 24 شنبه شب از یکی از خطوط لوله گاز چهار اینچی اتفاق افتاد که پس از یک ساعت خط لوله مورد نظر بسته شد.

وی ادامه داد: همچنین میزان گازهای اطراف واحد بهره برداری توسط دستگاه گاز سنج اندازه گیری شد که میزان گاز هیدروژن سولفوره صفر اعلام شد و هیچ خطری منطقه را تهدید نکرد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز مارون اظهار کرد: گاز نشت یافته گاز خام و طبیعی است که از عناصر مختلف تشکیل شده و درصدی گوگرد نیز در آن موجود است که بوی بدی از خود متصاعد می‌کند اما به طور کلی هیچ خطری ندارد.

وی با اشاره به اقدامات برای ایمنی خطوط لوله در روستاهای اطراف واحد نفت و گاز مارون توضیح داد: یکی از پروژه های در دست اقدام بهسازی خطوط کهنه و قدیمی است؛ همچنین تغییر مسیر خطوط لوله برای فاصله گرفتن از روستاها از دیگر اقدامات ما در بحث ایمنی است.

پورهنگ ادامه داد: گاهی در طرح های توسعه روستا ساخت و ساز در نزدیکی خطوط لوله انجام می شود که بدین منظور از بنیاد مسکن خواسته ایم پیش از ساخت و ساز استعلامی نیز از این واحد بهره برداری انجام دهند.

بخشدار غیزانیه نیزدر این باره گفت:لوله گاز در واحد بهره برداری و نمک زدایی مارون یک در مجاورت روستای نمره سه کوپال در ساعت 24 شنبه شب نشتی پیدا کرد که بوی بسیار نامطبوعی از آن متصاعد شد و موجب نگرانی اهالی روستا شد.

شاهین هاشمی افزود: پس از تماس تلفنی با مسئولان واحد، ساعت یک بامداد ماموران ایمنی و HSE اقدام به برطرف کردن این مشکل کردند و با دستگاه گاز سنج نیز میزان گازهای سمی اطراف را بررسی کردند که هیچ گونه مشکل خاصی مشاهده نشد.

بخش غیزانیه در جنوب شرق اهواز واقع شده است که بزرگترین تاسیسات نفتی خوزستان در آنجا متمرکز شده است. وجود چند شرکت نفتی و لوله های نفتی همیشه این روستا را با خطر نشت مواد سوختی روبه رو کرده است. در سال‌های گذشته نیز چندین بار نشتی نفت و گاز روستاهای اطراف این تاسیسات با تهدید رو به رو شده است.

شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون راهبری عملیات تولید، فرآورش و انتقال نفت، گاز و همچنین نگهداری، تعمیرات و بهینه سازی تاسیسات و خطوط مربوطه را به عهده دارد؛ این شرکت با تولید حدود 600 هزار بشکه نفت در روز فعالیت خود را از اول فروردین 79 آغاز کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار