تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۴۷۴۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل سازمان هواشناسی استان خوزستان:
بارندگی در خوزستان ۵۹ درصد کاهش داشته است
با توجه به آمار سازمان هواشناسی کشور میزان بارش کل استان ۵۹ درصد نسبت به حد نرمال کاهش داشته است و در حقیقت وضعیت استان بحرانی بود
مدیرکل سازمان هواشناسی استان خوزستان گفت: با توجه به آمار سازمان هواشناسی کشور میزان بارش کل استان ۵۹ درصد نسبت به حد نرمال کاهش داشته است و در حقیقت وضعیت استان بحرانی بود.

کوروش بهادری امروز در جلسه شورای کشاورزی خوزستان اظهار داشت: سال زراعی 95_96 خوزستان به عنوان خشک‌سال‌ترین استان در 30 سال گذشته گزارش شد.

وی افزود: با توجه به آمار سازمان هواشناسی کشور میزان بارش کل استان 59 درصد نسبت به حد نرمال کاهش داشته است و در حقیقت وضعیت  استان بحرانی بود.

مدیرکل سازمان هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان با دو پدیده در هفته جاری مواجه است، گفت: روند افزایش دما در هفته جاری رخ می‌دهد و روز چهارشنبه دما در برخی نقاط استان به 48 درجه می‌رسد؛ شهرستان‌های امیدیه و اهواز با 47 درجه رکورد زدند.

وی ادامه داد: دومین پدیده وزش باد شدید است که امروز آغاز می‌شود و سبب فعال شدن کانون‌های گرد و خاک خارجی کشورعراق می‌شود سرعت وزش باد به 60 کیلومتر در ساعت می‌رسد و احتمال فعال شدن کانون‌های داخلی نیز وجود دارد.

در ادامه این جلسه یدالله شمایلی مدیرعامل موسسه جهاد نصر اظهار داشت: 64 هزار هکتار از اراضی طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری به سیستم آبیاری کم‌فشار یا تحت فشار مجهز شدند.

وی افزود: سال 96 برنامه اجرای 30 هزار هکتار آبیاری تحت فشار و 13 هزار هکتار آبیاری کم‌فشار را داریم در مجموع از 500 هزار هکتاری طرح مقام معظم رهبری در خوزستان 200 هزار هکتار  در برنامه آبیاری تحت فشار و کم فشار قرار می‌گیرند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار