تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۴۷۴۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کل دادگستری خوزستان:
توانمندسازی ستاد دیه بسترهای توسعه جامعه را شتاب میبخشد
توانمندسازی ستاد دیه بسترهای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را شتاب میبخشد
خوزنیوز: رئیس کل دادگستری استان خوزستان با بیان اینکه کار و بازخورد خدمت ستاد دیه یک خدمت خداپسندانه و عام المنفعه است، گفت : شناسایی جامعه خیرین پایدار ستاد دیه برای توسعه خدمات این ستاد از اولویت های اجرائی است.

به گزارش خوزنیوز؛ افشارنیا با بیان مطلب فوق در سومین نشست هیأت مدیره ستاد دیه استان که در محل حوزه دادگستری کل استان انجام پذیرفت ، افزود : امروز به واسطه خدمات و تلاش های ستاد دیه  و در رأس آن حجت الاسلام هاشم نیا مدیر عامل پرکار و با انگیزه آن ، ستاد دیه در بحث جلب کمک های خیرین، آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد و فرهنگ سازی پیشگیری از جرایم غیر عمد  یک ستاد پیشگام و پیشرو در سطح کشور است و این موجب افتخار برای عنوان پر مهر و اخلاق محور و نیکوکاران خوزستان است.

رئیس شورای قضایی استان خوزستان خاطر نشان ساخت : در جامعه صنعتی و اصناف گوناگون و اتحادیه ها باید فرهنگ سازی کرد و اعضای هیأت مدیره ستاد دیه  و سایر دلسوزان تلاش کنند تا ستاد دیه از کمک های پایدار این بخش ها برخوردار شود و باید توجه داشت  که تلاش ستاد  دیه به کاهش جرم در جامعه و افزایش امنیت آن و در نهایت توسعه بسترهای سرمایه گذاری و تعالی جامعه می انجامد.

رئیس هیأت مدیره ستاد دیه استان تجلیل تاز خیرین و حامیان ستاد دیه را تجلیل از روحیه کرامت و احسان در جامعه توصیف کرد و گفت : همه باید همت کنیم تا امور ستاد دیه و روند خدمت رسانی آن همواره به بهترین شکل ممکن انجام پذیرد.

مدیر عامل ستاد دیه خوزستان نیز با بیان اینکه با تلاس ستاد دیه  و مساعدت خیرین آمار زندانیان غیر عمد در زندانهای استان از ۷۰۰ نفر در سال ۹۳ به ۲۵۹ نفر در حال حاضر رسیده است گفت : با اراده جمعی دستگاه قضایی  و حمایت های مدنی ورود افراد مرتکب جرایم غیر عمد به زندان کاهش یافته است و این یک توفیق در عرصه کاهش جمعیت کیفری است.

حجت الاسلام هاشم نیا افزود : از آنجاکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و این ماه بصورت خاص ایام برگزاری جشن ها با برکت گلریزان است و طبق برنامه ان شااله رمضان سال جاری ۴۰ جشن گلریزان در تمامی شهرستان های استان همچون سال گذشته به همت دادگستری ها و دادستانها و فرمانداران و خیرین برگزار خواهد شد که این عدد در سال قبل ۳۷ جشن بوده است.

وی در خاتمه گفت : در سال ۹۰ ستاد دیه کمتر از ۴۰ خیر داشت اما الان بیش از ۱۴۰۰ خیر و یاوران پایدار ستاد دیه هستند که اراده ای راسخ برای کمک به زندانیان معسر و افراد گرفتار پای کار آورده اند.

مدیرکل زندانهای خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه  رشد میزان جذب کمک های خیرین  از ۱۰۰ هزار تومان سال ۹۰ به ۵ میلیارد در سال ۹۵ مبین فرهنگ سازی خوب و فعالیت های انجام شده برای نجات انسانهای گرتاری است که قطعاً جای آنها در زندانها نیست.

رضا پوستچی، افزود: انتظار می رود جشن های گلریزان سال ۹۶ میزان جذب کمک های با رشد  ۵۰ درصدی همراه که بتوان به واسطه آن جمع قابل ملاحضه ای از زندانیان را آزاد کرد.

سید خلف موسوی شهردار اهواز نیز در این نشست بر ضرورت هدفمندسازی تمامی جامعه خیرین و نیکوکاران خوزستان برای کمک های وصیع تر به روند آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد تأکید کرد و گفت : شهرداری از ظرفیت های خود برای تعالی ستاد دیه استفاده می کند.

موصلی مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان نیز با بیان اینکه کمیته امداد توان خود را در مرکز و شهرستانها برای تعالی ستاد دیه  پای کار می آورد گفت : در امر صلح و سازش و اخذ رضایت ، مددکاران خود در تمامی شهرستانها را مکلف می کنیم به عنوان مددکار افتخاری ستاد دیه در امر سازش همکاری داشته باشد.

زیبا صالح پور  عضو هیأت مدیره ستاد دیه استان نیز در نشست ضمن تقدیر از خدمات ستاد دیه استان، بر ضرورت تقدیر از حامیان و خیرین سال ۹۵ ستاد  در آستانه جشن های گلریزان سال ۹۶ تاکید کرد و گفت : قطعاً کمک به آزادی سازی زندانیان جرایم غیر عمد ، تلاش برای افزایش امنیت و سلامت اجتماع است.

گفتنی است در طول ۱۵ ماه گذشته مجموعاً ۳۱۱ نفر زندانی جرایم غیر عمد از زندان های استان آزاد شده اند و هم اینک هم برای آزادی سازی تعداد ۲۸۳  زندانی مشمول حمایت ستاد دیه به مبلغ ۰۷۹/۵۶۱/۶۲۶/۲۵۸  ریال نیاز است.

سال گذشته مبلغ ۵۲  میلیارد ریال  در قالب ۳۷ جشن گلریزان در استان خوزستان توسط کمک های مردم نیک اندیش جمع آوری شد.

جشن اصلی گلریزان ماه رمضان سال جاری ۲۵ ماه مبارک در محل تالار سایت گیت بوستان با حضور خیران انجام خواهد پذیرفت.

در این نشست با اعطای تسهیلات ستاد دیه به ۶۳ نفر از زندانیان واجد شرایط جرایم غیر عمد موافقط حاصل شد که این تعداد تا پیش از ماه رمضان از زندان آزاد خواهند شد.
تجلیل از فعالیت های یک ساله اعضای هیئت مدیره ستاد دیه استان از دیگر برنامه های این نشست بود.

هاشم نیا در پایان گفت : زندانیان جرائم عمد از خدمات ستاد دیه استان برخوردار نخواهند شد، همچنین زندانیانی که یک بار خدمات ستاد دیه به آنها اعطا شده باشد در صورت تکرار جرم غیر عمد، دیگری از خدمات این ستاد برخوردار نمی گردند.
:
:
:
آخرین اخبار