تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۴۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر شبکه بهداشت خرمشهر خبر داد:
تشدید بازرسی برعرضه آش و زولبیا در خرمشهر
واحد بهداشت محیط بازرسی های خود را از قنادی ها و آش پزی ها و محل های عرضه زولبیا و بامیه این شهرستان تشدید کرده است
مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر گفت: واحد بهداشت محیط بازرسی های خود را از قنادی ها و آش پزی ها و محل های عرضه زولبیا و بامیه این شهرستان تشدید کرده است.

فرشید بهشتی اظهار کرد: امسال توسط چهار اکیپ و به صورت شبانه روزی و با استفاده از تجهیزات خاص نمونه برداری و تست سریع مواد غذایی به صورت لحظه ای، سلامت مواد غذایی در خرمشهر ارزیابی می شود.

وی به اقدام در حال انجام در این خصوص اشاره کرد و گفت: تست سلامت روغن های پخت و پز، تست آلودگی میکروبی سطوح رستوران ها، شوری سنج برای کنترل نمک استفاده شده در مواد غذایی و همچنین سنجش کیفیت شیر و لبنیات توسط پرسنل بهداشت محیط در حال انجام است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در ادامه با بیان اینکه با واحدهای صنفی که از روغن به دفعات برای سرخ کردن استفاده می کنند برخورد قانونی خواهد شد، افزود: در ماه رمضان سال گذشته با نمونه برداری و کنترل روزانه علاوه بر برخورد با موارد تخلف، ۱۴۷ کیلو مواد غذایی غیر قابل استفاده نیز کشف و معدوم شد و ۲۴ نفر به دادگاه معرفی شدند.

 وی همچنین آموزش چهره به چهره در خصوص رعایت نکات بهداشت فردی، تهیه کارت بهداشت و رعایت نکات بهداشتی در ارائه مواد غذایی در ایام ماه رمضان در همه اماکن عمومی، کنترل دخانیات و بازرسی بهداشتی از سامانه های آبرسانی را نیز از دیگر فعالیت های بازرسان واحد بهداشت سلامت شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در این ماه برشمرد.

بهشتی بر رسالت بهداشت محیط در حفظ سلامت شهروندان تاکید کرد و گفت:  از مردم تقاضا می شود که برای حفظ سلامت خود و خانواده خود در این ایام حتما مواد غذایی را از اماکنی که دارای گواهی سلامت بهداشت هستند و مواد غذایی خود را با رعایت کامل بهداشت مانند جلوگیری از قرار گرفتن در معرض باد و خاک عرضه می کنند تهییه کنند و به هیچ وجه از دستفروشان و افرادی که بهداشت را رعایت نکرده مواد غذایی خود را تهیه نکنند.

وی در پایان یادآور شد: سامانه تلفنی شکایات مردمی ۱۹۰ نیز به صورت شبانه روزی آماده دریافت و پاسخگویی به شکایات بهداشتی مردم است و با متخلفین از اصول بهداشتی برخورد قانونی می شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار