تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۴۷۴۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توصیه نگهداری گوشت برای مقابله با بیماری تب کنگو
مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی با توصیه بر نگهداری ۲۴ ساعت گوشت قرمز در یخچال قبل مصرف گفت: چوپانان، قصابان، دامداران، کارگران کشتارگاه های دام، کشتارکنندگان غیر مجاز دام و پرستاران جمعیت عمده در معرض بیماری تب کریمه کنگو هستند.

به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور؛ عباس عباسی با تشریح ابعاد مختلف بیماری تب کریمه کنگو گفت: تب خون ریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و دام است که از طریق گزش کنه، ترشحات دام آلوده، خون دام های آلوده، لاشه های ذبح شده و له نمودن کنه آلوده؛ به انسان منتقل و می تواند باعث بیماری در انسان شود.

وی افزود: دام های اهلی شامل گاو، گوسفند، بز، شتر و شتر مرغ بیشتر در معرض ابتلای این بیماری هستند و تشخیص این بیماری در دام های زنده و بازرسی های بعد از کشتار، بسیار دشوار است. همچنین با توجه به حساسیت ویروس نسبت به PH اسیدی، مهمترین راهکار جلوگیری از سرایت این بیماری به انسان، نگهداری انواع گوشت دام ذبح شده لااقل بمدت 24 ساعت در دمای 4-0 درجه قبل از مصرف است.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی جمعیت انسانی در معرض خطر این بیماری را عمدتاً چوپانان، قصابان، دامداران، کارگران کشتارگاه های دام، کشتارکنندگان غیر مجاز دام و پرستاران عنوان کرد.

عباسی مهمترین راهکارهای پیشگیری از بیماری را، مبارزه با انگل های خارجی (کنه ها) از طریق سمپاشی، آموزش دامداران و کارکنان در معرض خطر، استفاده از پوشش های مناسب، بالا بردن امنیت فردی، سرد نمودن لاشه بمدت 24 ساعت در درجه یخچال، در معرض قرار نگرفتن افراد با ترشحات دام بیمار، عدم عرضه کشتار غیر مجاز در معابر عمومی و خارج از کشتارگاه، تهیه گوشت از مجاری مجاز و دارای مهر و لیبل دامپزشکی و همچنین افزایش مراقبت های قرنطینه ای درمبادی ورودی دام به کشور دانست.

وی به شهروندان توصیه کرد گوشت مصرفی را فقط از فروشگاه های مجاز تهیه کنند و قبل از خرید حتما به مهر و لیبل دامپزشکی مندرج بر لاشه کشتار توجه نمایند. همچنین بهتر است گوشت خریداری شده به مدت 24 ساعت در یخچال منزل نگهداری و سپس مصرف شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
0
1
اشاره ای به شیر این گوسفندان نشده که اگر گوسفند مبتلا است آیا شیر آن هم دچار مشکل است یا نه خواهش میکنم پاسخ بدهید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
:
:
:
آخرین اخبار