تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۴۷۵۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار احتمال حملات جدید به کلیساها در مصر
وزارت کشور مصر روز دوشنبه از احتمال انجام عملیات تروریستی جدید در بخش های مختلف این کشور خبر داد و از نیروهای نظامی و امنیتی خواست تا تدابیر امنیتی بیشتری را اتخاذ کنند
وزارت کشور مصر روز دوشنبه از احتمال انجام عملیات تروریستی جدید در بخش های مختلف این کشور خبر داد و از نیروهای نظامی و امنیتی خواست تا تدابیر امنیتی بیشتری را اتخاذ کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز, وزارت کشور مصر افزوده است, بر اساس اطلاعات به دست آمده احتمال دارد عناصر تروریستی بار دیگر کلیساها و اماکن دینی مسیحیان این کشور را هدف حملات تروریستی خود قرار دهند.
 
تصاویر افراد مظنون احتمالی این عملیات تروریستی به مراکز امنیتی و نظامی سراسر مصر ارسال شده است.
 
در این اطلاعیه به مکان یا منطقه مشخصی که قرار است هدف حمله تروریستی قرار گیرد، اشاره ای نشده است.
 
جمعه گذشته اتوبوس حامل مسیحیان مصر که عازم زیارت کلیسای ساموئل مقدس در جنوب قاهره بود مورد حمله افراد نقاب دار قرار گرفت.
 
بنابر اعلام رسمی مصر در این حمله تروریستی 29 نفر کشته و 24 نفر دیگر زخمی شدند.
گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهد گرفت.
 
پس از این حمله تروریستی، جنگنده های مصر جمعه و شنبه منطقه درنه در لیبی را هدف قرار دادند که بنابر اعلام وزارت دفاع مصر, مواضع شبه نظامیان مجلس شورای درنه هدف قرار گرفته است.
 
«سامح الشکری» وزیر امورخارجه مصر شنبه شب به «رکس تیلرسون» همتای آمریکایی خود گفت که عاملان حمله روز جمعه به مسیحیان قبطی در استان المنیا در جنوب مصر در لیبی آموزش دیده‌اند.
:
:
:
آخرین اخبار