تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۴۷۶۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان:
نیروگاه خورشیدی در شهر ملاثانی در حال احداث است
یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی فتوولتاییک در شهر ملاثانی مرکز شهرستان باوی در حال ساخت است که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد
 مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی فتوولتاییک در شهر ملاثانی مرکز شهرستان باوی در حال ساخت است که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

محمود دشت بزرگ در بازدید از این پروژه که توسط بخش خصوصی و ازطریق سرمایه گذاری مستقیم خارجی اجرا می شود، اظهار کرد: احداث این نیروگاه موجب اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم ۴۰  نفر از جوانان منطقه می شود.

وی ادامه داد: حجم سرمایه گذاری این پروژه حدود ۱۲ میلیون پوند معادل ۵۹۰ میلیارد ریال است که توسط بخش خصوصی با مشارکت شرکت بریتیش سولار انگلیس در این منطقه در حال احداث است.

دشت بزرگ تصریح کرد: این سرمایه گذار دارای پروانه احداث از سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران و مجوز سرمایه گذاری خارجی از وزارت امور اقتصادی و دارایی است و قرار است به مدت ۲۰ سال برق این نیروگاه به صورت تضمینی توسط وزارت نیروخریداری شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان اظهار کرد: آغاز کار اجرایی این پروژه  از آذرماه  ۹۴  بوده که با توجه به ورود تجهیزات پیش بینی می شود تا پایان مهر ماه امسال به بهرداری برسد.

دشت بزرگ با بیان اینکه در دنیا استفاده از انرژی های تجدید پذیر رو به افزایش است، گفت: خوزستان با توجه به تابش آفتاب و طولانی بودن روزها، مکان مناسبی برای حضور سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش انرژی های خورشیدی است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار