تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۴۷۶۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در خوزستان:
جوسازی‌ها علیه منتخبان شورای شهر اهواز مورد تائید نیست
ایجاد این جوسازی‌ها علیه افرادی که پیروز شدند یا متولیان انتخابات که هیئت اجرایی یا نظارت هستند یا هرکدام از دست‌اندرکاران بسیار ناپسند و مورد تائید هیچ کدام از سازمان‌ها و کل افراد سیاسی هم نخواهد بود
رئیس هیئت نظارت برانتخابات شوراهای خوزستان گفت: ایجاد این جوسازی‌ها علیه افرادی که پیروز شدند یا متولیان انتخابات که هیئت اجرایی یا نظارت هستند یا هرکدام از دست‌اندرکاران بسیار ناپسند و مورد تائید هیچ کدام از سازمان‌ها و کل افراد سیاسی هم نخواهد بود.

جلیل مختار با بیان اینکه تائید انتخابات بعد از اعلام نتایج از طریق فرمانداری اهواز مطرح می‌شود، اظهار  داشت: پس از اعلام نتایج کاندیداها دو روز فرصت دارند که اعتراضات خود را به هیئت اجرایی یا نظارت ارائه دهند.

وی افزود: پس از آن دو روز، به اتفاق هیئت اجرایی و نظارت، نشست مشترکی برای بررسی شکایات برگزار می‌شود و بعد از آن نیز هیئت اجرایی تائید یا عدم تائید انتخابات را به هیئت نظارت شهرستان اعلام می‌کند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خوزستان بیان کرد: هیئت نظارت شهرستان به منظور تائید صحت انتخابات بررسی‌های را انجام می‌دهد و پس از آن، 5 روز فرصت دارد که تائیدیه خود را به هیئت نظارت استان اعلام کند.

وی درباره کل فرایندی که در انتخابات و شوراها در چارچوب قانون دیده می‌شود، عنوان کرد: هیئت نظارت استان طبق چارچوب کاری  پس از بررسی‌ها نتایج مرتبط با  صحت انتخابات را به هیئت نظارت کل کشور اعلام می‌کند.

مختار با اشاره به جوسازی‌هایی که برخی‌ها برای کسب مقاصد شخصی خویش در انتخابات شورای شهر اهواز در فضای مجازی صورت داده‌اند، خاطرنشان کرد: از فضای مجازی به عنوان مجموعه‌ای که در آن ارتباط اجتماعی بسیار گسترده‌ای وجود دارد می‌توانیم به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم ولی متاسفانه در برخی مواقع نیز می‌توان از موقعیت‌های موجودی این فضا سوء استفاده کرد که از جمله آنها در انتخابات است.

وی با اشاره به این مطلب که در برخی از انتخابات‌ها، افراد پیروز و شکست خورده در تعارض و تقابل هستند، تصریح کرد: کسانی که در انتخابات شکست می‌خورند همیشه خود را صاحب امتیاز و حق می‌دانند و این امر طبیعی است که اعتراض‌هایی را دارند که باید در چارچوب قانون و مقررات ارائه دهند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: طبق چارچوب قانون هیئت نظارت و هیئت اجرایی شکایت‌ها را بررسی می‌کنند که همه ما باید به مُر قانون تمکین کنیم، ایجاد این جوسازی‌ها علیه افرادی که پیروز شدند یا متولیان  انتخابات که هیئت اجرایی یا نظارت هستند یا هرکدام از دست اندرکاران که زحمت کشیده‌اند بسیار ناپسند و مورد تائید هیچ کدام از سازمان‌ها و کل افراد سیاسی هم نخواهد بود.

وی با بیان اینکه هر کدام از کاندیداها که اعتراض دارند می توانند در چارچوب قانون اعتراض خود را ارائه دهند، گفت: اعتراضات در چارچوب قانون پیش بینی شده و پس از بررسی نتایجه آنها اعلام می‌شود.

مختار با تاکید بر این نکته که همه ما باید به قانون احترام بگذاریم، تصریح کرد: همه کاندیداها را دعوت می‌کنم که در چارچوب قانون عمل کنند تا بتوانیم این انتخابات هم مانند انتخابات‌های گذشته ختم به خیر کنیم و نیز هر کسی که رای آورده و مردم آن را انتخاب کرده‌اند در جایگاه خود باشد و بتواند به مردم عزیز خدمت کند.

وی تاکید کرد: بنده به عنوان هیئت نظارت بارها در رسانه‌های گروهی اعلام کرده‌ام از حق و حقوق هیچ کسی کوتاه نمی‌آیم، اگر ببینم حق کسی جایی ضایع شده حتما دفاع خواهم کرد. بنده به همکاران و هیئت نظارت شهرستان‌ها و بخش‌ها اطمینان می‌دهم که همه عزیزان به دنبال دفاع از حق و حقوق مردم هستند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خوزستان بیان کرد: اگر خدای ناکرده تخلف یا قضایایی وجود داشته باشد که بتواند روند انتخابات را تغییر دهد هیئت نظارت شدیدا و قویا این موضوع را پیگیری خواهد کرد و با تمام وجود بررسی و پیگیری قانونی را انجام می‌دهد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار