تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۱۴۷۶۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:
جشنواره فانوس از برنامه های جنبی نمایشگاه قرآن خوزستان است
برگزاری جشنواره فانوس که یادآور شب های ماه رمضان هست از برنامه های جنبی نمایشگاه قرآن خوزستان است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: برگزاری جشنواره فانوس که یادآور شب های ماه رمضان هست از برنامه های جنبی نمایشگاه قرآن خوزستان است.

محمد جوروند شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه قرآن استان خوزستان در محل موزه هنرهای معاصر اهواز اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر و ماه رمضان، انتخاب هوشمندانه ای بود چون ارتباط ماه رمضان و کتاب آسمانی قرآن بر هیچ کسی پوشیده نیست.

وی افزود: خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی ایران قرآن یک ماهیت حقیقی است یعنی به آن جایگاهی که در تاکیدات مقام معظم رهبری در همین ایام بیان شده نزدیک هست و این نشان دهنده رضایت نسبی ایشان فعالیت های قرآنی است.

جوروند بیان کرد: این نمایشگاه با همت همکاران در حوزه های فرهنگی، ناشران، کتابفروشان و تمام کسانی که در حوزه های قرآنی فعالیت می کنند، برپا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با اشاره به اینکه ظرفیت برگزاری سالانه یک نمایشگاه قرآنی را داریم، گفت: این آمادگی را داریم که به صورت مستمر در طول سال نمایشگاه های مختلف را در شهر های استان برگزار کنیم.

جوروند عنوان کرد: به نظرم از برنامه های شبی با قرآن که در ایام دفاع مقدس برگزار می شد فاصله گرفتیم اما امیدوار هستیم برگزاری این نمایشگاه گامی برای برگزاری دیگر برنامه های قرآنی در اهواز و سابر شهرهای استان باشد.

وی با اشاره به زمان ۱۰ روزه برگزاری نمایشگاه یادآور شد: در این نمایشگاه شاهد حضور ده ها ناشر در حوزه مکتوب از سراسر کشور و ناشران بین المللی در بخش عربی هستیم.

جوروند تصریح کرد: در این نمایشگاه با کیفیت ترین محصولات الکترونیکی و دیجیتال از شرکت های مختلف کشور در حوزه های قرآن حضور دارند و محصولات مختلف قرآنی با قالب های مختلف فرهنگی ارائه می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفت: کارگاه‌های مختلفی نیز برای این ۱۰ شب در نظر گرفته شده که امیدواریم مخاطبان خود را جذب کند. همچنین برگزاری جشنواره فانوس که یادآور شب‌های ماه مبارک رمضان هست نیز از دیگر برنامه های این نمایشگاه است.

جوروند افزود: در بیرون سالن نمایشگاه نیز جشنواره سنن و آداب در قالب برپایی سیاه چادرهای اقوام عربی و بختیاری برپا می شود که در این چادرها نیز فعالیت های قرآنی اجرا می شود.

 وی با اشاره به اینکه غرفه های کودک و نوجوان نیز از نکات مهم برپایی این نمایشگاه است، گفت:‌ یکی دیگر از نکات مهم این نمایشگاه عرضه ۱۵۰ تابلوی خطی نفیس از هنرمند بین المللی یگانه است.

جوروند عنوان کرد: ۱۰۰ قطعه عکس از عتبات عالیات که حاصل تلاش عکاس عراقی است در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار داده می شود. همچنین برپایی غرفه شهدا و مراسم تکریم از خادمان قرآنی نیز از برنامه های این نمایشگاه است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار