تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۱۴۷۷۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس ارشاد اسلامی رامهرمز خبر داد:
برگزاری کارگاه نقالی و شاهنامه‌خوانی در رامهرمز
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز از برگزاری کارگاه نقالی و شاهنامه‌خوانی ویژه نوجوانان در این شهر خبر داد
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز از برگزاری کارگاه نقالی و شاهنامه‌خوانی ویژه نوجوانان در این شهر خبر داد.

 سید غلام‌رضا موسوی امروز اظهار داشت: بسیاری از مردم بااینکه به اهمیت شاهنامه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پایه‌های زبان فارسی آگاه هستند، اما فکر می‌کنند خواندن شاهنامه برای کودکان کار دشواری است و نمی‌توان خواندن آن را به این گروه‌های سنی پیشنهاد داد.

وی ادامه داد: باوجود نزدیک به 60 هزار بیت شعر در چند جلد با شیوه نوشتاری کهن که خواندن آن را سخت می‌کند، کودکان و نوجوانان را از شاهنامه می‌ترساند.

 رئیس ارشاد اسلامی رامهرمز تصریح کرد: گفتنی است که در شاهنامه داستان‌هایی از روزگاران کهن و چگونگی زندگی، اخلاق، باورها و دلاوری‌های مردم آن زمان را بازتاب می‌دهد و می‌تواند برای کودکان و نوجوانان بسیار آموزنده باشد.

وی افزود: در همین راستا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه سوته‌دلان مهرآیین اقدام به برگزاری کارگاه و کلاس نقالی و شاهنامه‌خوانی ویژه کودک و نوجوان نموده است.

موسوی تأکید کرد: این کارگاه باهدف آشنا سازی کودکان و نوجوانان با داستان‌ها و افسانه‌های اساطیری شاهنامه و یادگیری و حفظ اشعار مربوط به هر داستان، به کودکان کمک می‌کند که داستان‌ها را شاهنامه‌خوانی و به‌اصطلاح نقالی کنند.

وی در پایان گفت: این کارگاه ویژه رده سنی 6 تا 14 سال هست و ثبت‌نام در اداره ارشاد اسلامی همه‌روزه ساعات اداری در اداره ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار